پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

بررسی HS، خودرویی شاسی بلند از MG

خودرویی که در تصویر مشاهده می‌کنید HS، یک کراس‌اور کامپکت زیبا با امکانات فراوان از کمپانی MG است و یک رقیب قدرتمند در برابر خودروهایی چون هوندا CR-V، مزدا CX-5 و تویوتا RAV4. می‌خواهیم ببینیم این خودرو در برابر رقبایش، چه حرفهایی برای گفتن دارد.  

نمای ظاهری:

نمای HS برای ما ایرانیها یاد‌آور سدان MG6 است. در نمای جلویی، جلو‌پنجره کهکشانی که دور‌تا‌دور آن با یک نمای کرومی مزین شده است و برند MG در وسط آن خودنمایی می‌کند. چراغ‌های هالوژن پنج‌ضلعی که توسط پلاستیک مشکی، احاطه شده است در کنار چراغ‌هایی که چندان باریک نیستند و خطوط روی کاپوت، نمای جذابی را به این قسمت از خودرو بخشیده است.

رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی با کالیپرهای ترمز قرمز و فرورفتگیهای متمایز و خطوط نه‌چندان تیز، موارد در نظر گرفته شده برای نمای جانبی است. وجود پلاستیک مشکی در بالای لاستیک‌ها و پایین درب‌ها نشان از تلاش طراحان برای هماهنگی طراحی این قسمت از بدنه با قسمت‌های دیگر دارد.

 ظاهر چراغ‌های عقب کاملا متناسب و هماهنگ با چراغ‌های جلو است. دیفیوزر بزرگ و اسپویلر عقب و چراغ‌های ال‌ای‌دی در ترکیب با تز‌‌ئینات کرومی سرتاسری، منظره‌ای بسیار دلپذیر از MG HS در جاده به نمایش می‌گذارد.

نمای داخلی:

طراحی داخلی MG HS کاملا اسپورت است. طراحی کابین، مدرن و مینیمالیستی است با تزئینات فلزی که کنسول میانی را تزئین کرده است و صفحه نمایش سرگرمی ۱۰.۱ اینچی که مانند یک مرکز فرماندهی عمل می‌کند. فرمان D کات با ترکیبی از چرم صاف و سوراخ‌دار مکمل نمای اسپورت داخلی است.

MG برای این‌که جلوه و احساس عالی به داخل کابین بدهد از مواد نرم و لطیف زیادی روی داشبورد، پنل درب‌ها و کنسول میانی استفاده کرده است. صندلی‌ها از ارگونومی بسیار خوبی برخوردار است و به‌نظر می‌رسد در طراحی آنها نیم‌نگاهی به خودروهای آلمانی وجود داشته است که از چرم مطلوبی پوشیده شده است.

شیفتر دنده از طراحی منحصر‌به‌فردی برخوردار است که دارای لوگوی برجسته MG است، چیزی که حتی در شاسی ‌بلند پرچمدار این برند، یعنی RX8 هم مشاهده نمی‌شود.

 مانند بسیاری از خودروهای چینی، HS هم از امکانات زیادی برخوردار است. سقف پانوراما، صفحه ابزار مجازی ۱۲.۳ اینچی، نظارت بر نقاط کور، دستیار تغییر خطوط، نظارت بر ترافیک عقب، صندلی‌های برقی جلو، کروز کنترل و درب صندوق برقی از جمله امکانات این خودرو هستند.

مشخصات فنی:

موتور ۲ لیتری توربو‌شارژ که در زیر کاپوت  MG HS قرار دارد ۲۳۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که بسیار بیشتر از اکثر رقبایش است. حداکثر سرعت آن ۲۱۰ کیلوتر بر ساعت است و در‌صورت رانندگی معقول، به‌طور متوسط در هر ۱۳ کیلومتر، یک لیتر بنزین می‌سوزاند. چهار حالت رانندگی Eco، Normal، Custom و Sport-SuperSport  در‌نظر گرفته شده است که آخرین آن از طریق دکمه‌ای به سبک فراری از روی فرمان کنترل می‌شود.

در زمان جا‌به‌جایی در حالت‌های مختلف رانندگی، تغییر در نوع رفتار گیربکس و برنامه‌های ECU کاملا قابل تشخیص است و خودرو شروع به واکنش بیشتری می‌کند و حتی نور نمایشگر خوشه‌‌ابزار را از آبی سرد به قرمز، در حالت اسپورت تغییر می‌دهد. سیستم تعلیق هم کاملا نرم است و به‌خوبی ناهمواری‌های جاده را جذب می‌کند.

برای برخی از عملکردهای آفرودی ملایم، HS مجهز به قفل دیفرانسیل الکترونیکی است و باید اشاره کنم که برخی از مدل‌های این خودرو تمام چرخ متحرک می‌باشند و عملکرد قفل دیفرانسیل، برای تقسیم قدرت موتور بین چرخ‌های جلو و عقب به‌صورت ۵۰-۵۰ است و در شرایط گوناگون، کامپیوتر خودرو تصمیم می‌گیردکه چه مقدار نیرو به هر چرخ وارد شود.

قسمت بد این خودرو موقعی است ک در مورد ارایه قدرت و گشتاور آن صحبت می‌شود. حداکثر قدرت و گشتاور HS به ‌ترتیب در دور موتورهای ۵۳۰۰ و ۴۰۰۰ دور در دقیقه است که برای یک موتور توربو‌شارژ رقم‌های بسیار بالایی است. و به‌همین‌دلیل تاخیر توربوی زیادی احساس می‌شود و در هنگام نیاز به نیروی بیشتر، کندی عمل و واکنش HS مشهود خواهد بود. به‌عبارت دیگر، باید چند ثانیه صبر کرد تا توربو به سختی وارد عمل شود تا بعد از آن، حرکت سریع‌تر گردد. در حالت کلی، بهترین حالت رانندگی برای این خودرو در حالت‌های Eco و Normal است.

نتیجه‌گیری:

MG HS با قیمتی در حدود ۷۹۰۰۰ درهم، جایگاه بسیار قوی برای خود دست‌و‌پا کرده است. ظاهر خوبی دارد، ویژگیهای زیادی دارد و یک همراه شهری عالی است. با توجه به این‌که نسبت به رقبایش، قیمت بسیار پایین‌تری دارد، باید بگویم شکست دادن این خودرو کار ساده‌ای نیست.

 
منبع خبر: