جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

شاسی بلند فردا T5 در کارخانه فرداموتورز،

 

FMC T5 در یک قدمی بازار

پس از انتشار بیلبوردهای کراس اوور جدید فردا موتورز و انتشار رسمی اطلاعات فنی آن، بالاخره این خودرو در کارخانه خودروسازی فردا رویت شد  

چند ماهی است که فردا موتورز که پیش از این خودروهای FMC SX6، FMS SX5 و FMC 511 را عرضه کرده، بیلبوردهایی از کراس اووری جدید با نام FMC T5 منتشر کرده است.

تصاویر ابتدایی باعث گمانه‎‌زنی‌هایی درخصوص محصول جدید این خودروساز شد و سرانجام اطلاعات فنی این محصول در یک کاتالوگ و به صورت رسمی از سوی فردا موتورز منتشر شد. این مشخصات فنی خبر از آمدن کراس اووری داد که در این رده و در میان رقبای خود حرفی برای گفتن دارد.

با اینکه هنوز این محصول به صورت رسمی از سوی فردا موتورز معرفی نشده است اما تصاویری که توسط یکی از مخاطبان ارسال شده است نشان از حضور این کراس اوور در محوطه یکی از سایت‌های خودروسازی فردا می‌دهد و  حال می‌توان گفت که بالاخره این خودرو تازه نفس به کارخانه فردا موتورز رسیده است.

با توجه به تصاویر ارسالی و مشخصاتی که پیش از این منتشر شده است، می توان گفت FMC T5 در رده رقابتی با خودروهایی همچون دیگنیتی و فیدیلیتی بهمن موتور در بازار حضور خواهد داشت و توان جلب رضایت مشتریان این رده بازار را خواهد داشت.

هرچند که مدیران این گروه خودروسازی هنوز مطلبی رسمی درخصوص رونمایی محصول جدید فردا موتورز عنوان نکرده‌اند، اما با توجه به مشاهدات ما، می‌توان گفت که به زودی شاهد اخبار تازه‌ای درخصوص FMC T5 و تولید و فروش آن از سوی گروه خودروسازی فردا خواهیم بود.

عکس FMC T5

مشخصات فنی FMC T5

نام خودرو فردا T5
کشور سازنده
پرچم کشور
چین
سال (طراحی) 2018

مشخصات فنی

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1468 سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 156 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک
شتاب 0 تا 100 -
حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت
وزن 1575 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4460 طول - 1820 عرض - 1720 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2720 میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر 10 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 55 لیتر
استاندارد آلایندگی  
میزان تولید CO2 - گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت  

امکانات FMC T5

ترمز و پایداری ESP – DSC – VSC – ASR – TCS – TRC – ABS – EBD – CBD – BA
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای، مجموعاً 6 کیسه هوا
سیستم صوتی مانیتور 12 اینچی لمسی
دیگر تجهیزات سقف پانوراما، تغییر رنگ نورپردازی کابین، سیستم کمکی در سربالایی و سرپایینی، اتوهلد، سیستم هشدار بین خطوط، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت، گرمکن صندلی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، آینه های جانبی تاشو برقی، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، پشت آمپر دیجیتالی 7 اینچی، صندوق عقب برقی، ترمز پارک برقی
منبع خبر: