پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

؛ رقبای چینی تسلا یک به یک می‌آیند.

 

معرفی شاسی بلند برقی اکس‌پنگ G9،

شرکت چینی اکس‌پنگ (Xpeng) در حال جهانی شدن است زیرا این شرکت در نمایشگاه گوانگژو کراس‌اوور کاملاً جدید G9 را معرفی کرده که اولین محصول این شرکت محسوب می‌شود که از ابتدا هم برای عرضه در بازار چین و هم بازارهای بین‌المللی طراحی شده است. G9 که پرچم‌دار اکس‌پنگ محسوب می‌شود، قابلیت کسب پنج ستاره ایمنی از یورو انکپ و همین‌طور مطابقت با استانداردهای سخت‌گیرانهٔ WVTA اروپا را داردوتنها با 5 دقیقه شارژ، 200 کیلومتر را می‌پیماید  

 اکس پنگ G9 کراس‌اوور شیکی به نظر می‌رسد که بخش جلویی آن با یک نوار LED سراسری و چراغ‌های اصلی در زیر آن، نمای متفاوتی دارد. زیر این چراغ‌ها هم دو سنسور لیدار تعبیه شده است. پروفیل جانبی خودرو طراحی ساده‌ای دارد که دستگیرهای مخفی و رینگ‌های ۲۱ اینچی آئرودینامیک در آن جلب‌توجه می‌کنند. این خودرو همچنین خط شانهٔ برجسته‌ای دارد و طراحی کلی اتاق آن کیا سورنتو را به یاد می‌آورد.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه G9 می‌توان به سقف شیشه‌ای پانوراما و قاب مشکی‌رنگ پنجره‌ها اشاره کرد که تا انتهای ستون C ادامه پیدا کرده است. طراحی ساده اما لوکس و مدرن این خودرو در قسمت عقب آن‌هم با چراغی که به شکل یک نوار سراری در کل عرض خودرو کشیده شده ادامه پیدا کرده است. یک اسپویلر و تریم مشکی براق در سپر هم از دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند.

اکس‌پنگ فعلاً مشخصات فنی G9 را منتشر نکرده اما اعلام کرده است که این کراس‌اوور پرچم‌دار به قوای محرکهٔ جدیدی با نام XPower 3.0 مجهز می‌شود. این قوای محرکه از تکنولوژی ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد و با پنج دقیقه شارژ می‌تواند تا ۲۰۰ کیلومتر برد داشته باشد.

همچنین به گفتهٔ اکس‌پنگ، G9 اولین خودروی مجهز به سیستم نیمه خودران XPILOT 4.0 خواهد بود. این سیستم علاوه بر سنسورهای لیدار مذکور، از دوربین جلوی ۸ میلیون پیکسلی و دوربین‌های جانبی ۲.۹ میلیون پیکسلی هم بهره می‌برد که به لطف این دوربین‌ها و سنسورهای مختلف می‌تواند رانندگی خودکار هوشمندی از شروع حرکت تا زمان پارک کردن را ارائه کند.

منبع خبر: