سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

خودروی تمام برقی با 60 اسب بخار

 

هاچ بک جدید جک E10X معرفی شد،

کمپانی JAC با عرضه خودروهای متعدد به‌شدت در حال ترویج ماشین‌های برقی در مکزیک بوده و بخش‌های مختلف و حتی خودروهای کاری را مورد هدف قرار داده است.  

کمپانی JAC با عرضه خودروهای متعدد به‌شدت در حال ترویج ماشین‌های برقی در مکزیک بوده و بخش‌های مختلف و حتی خودروهای کاری را مورد هدف قرار داده است. اخیراً به عنوان بخشی از جشن 15 سالگی کارخانه سیوداد ساهاگون (در مکزیک)، کمپانی JAC از عضو برقی جدید خود رونمایی کرد. خودروی JAC E10X در واقع جانشین e Sei 1 با ظرافت بیشتر، بهبود طراحی و ویژگی‌های جدیدتر برای رانندگی شهری است. قیمت، تجهیزات و مدل‌های مختلف این خودرو را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خودروی جک E10X یک وسیله نقلیه کوچک و مناسب برای شهر است که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب به 3.6 متر، 1.6 متر و 1.4 متر می‌رسد. ظاهر E10X به لطف خطوط شکسته مربعی، تضاد رنگ و جلوپنجره مشبک با اشکال دقیق، جذاب‌تر و زیباتر از مدل e Sei 1 است.

 

جک مدل ای تن ایکس

 

جک E10X در چهار رنگ متفاوت سبز، قرمز، آبی و سفید عرضه می‌شود، ولی سقف همه آن‌ها مشکی است تا تضاد رنگ به‌خوبی رعایت شود. چرخ‌های 14 اینچی و چراغ‌های جلو LED از دیگر مشخصات ظاهری محصول جدید JAC به حساب می‌آیند.

 

فضای داخلی

 

با اینکه فضای کابین از متریال سخت ساخته شده، اما هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ کیفیت بهبود یافته است. کاربرد رنگ سفید یا حتی فلزی در فضای داخل خودرو نیز نقش مهمی در افزایش کیفیت دارد.

 

کابین E10X

 

از لحاظ تجهیزات می‌توان به نمایشگر 10.25 اینچی (بدون پشتیبانی از کارپلی اپل یا اندروید اوتو)، پنل دیجیتالی 6.2 اینچی، آینه و پنجره برقی، صندلی‌هایی با روکش چرم مصنوعی، تهویه هوا، ترمز پارک الکتریکی و کلید هوشمند اشاره کرد.

در بخش ایمنی، خودروی جک E10X تنها به دو ایربگ برای سرنشینان جلو مجهز است. با این وجود، نمایش فشار تایرها، ترمز ABS، کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز دیسکی روی هر دو محور و دوربین عقب، نقش مهمی در ایمنی خودرو دارند.

 

مشخصات موتور و باتری

 

یک موتور الکتریکی در زیر کاپوت قرار داده که انرژی خود را از یک باتری 30.2 کیلووات ساعتی تأمین کرده و محور جلو را حرکت می‌دهد. گفته می‌شود E10X با شارژ کامل باتری قادر به پیمودن مسافتی حدود 360 کیلومتر است. موتور به‌کاررفته در جک جدید قدرتی معادل با 60 اسب بخار داشته و گشتاور آن به 150 نیوتن متر می‌رسد. هاچ بک جدید به سیستم موتور احیاکننده مجهز بوده و دارای سه حالت رانندگی است.

 

موتور E10X

 

 

قیمت و مدل‌ها

 

خودروی جک E10X با دو مدل متفاوت در مکزیک عرضه می‌شود. یک مدل به نام کارگو (Cargo) که فاقد صندلی‌های عقب بوده و فضای بیشتری را برای حمل بار فراهم می‌آورد. این ماشین مخصوص کسب‌وکارهایی است که به دنبال حمل‌ونقل مؤثر و کارآمد هستند. مدل دیگر روی عبور و مرورهای شهری تمرکز دارد.

خودروی جک E10X نسخه کارگو با قیمت 19.900 دلار و مدل شهری E10X با قیمت 20.300 دلار در بازار مکزیک به فروش می‌رسد.

 
منبع خبر: