پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

صنعت خودروهای تجاری ایران پدری دلسوز را از دست داد.

 

«بهروز فردوس»کارآفرین نمونه کشوربه ملکوت اعلی پیوست.

در عرصه مدیریت ، جدیت ایشان در کار و به‌ویژه صحیح کارکردن و همچنین حضور دائمی‌شان در محل کار زبانزد بود؛ مدیری خلاق، بیزینس‌من و بسیار فنی که از او بسیار باید آموخت.  

بهروز فردوس، بنیانگذار «گروه صنعتی ماموت» چشم از جهان فروبست. مهندس فردوس بزرگ که میان یارانش به «مهندس پدر» مشهور است، جزو فعالان بزرگ در صنعت خودرو ایران بود و در سال‌های گذشته به‌واسطه تلاش‌های وی و همکارانش، خودروهای باری اسکانیا، خودروهای سواری فولکس‌واگن و... پا به صنعت و بازار خودرو سنگین و سبک ایران گذاشتند.

گروه صنعتی ماموت از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را در زمینه تولید انواع تریلر و ساندویچ پانل در زمینی به مساحت ۲ هکتار آغاز کرد. پس از گذشت بیش از دو دهه از فعالیت شرکت ماموت، اکنون این برند به‌عنوان تخصصی‌ترین تولیدکننده انواع تریلر، کاربری‌های تجاری و ساندویچ‌پانل خانه‌های پیش‌ساخته و کانکس در خاورمیانه شناخته می‌شود.

ماموت طی سال‌های متمادی نماد کیفیت در ایران بوده و سالانه جوایز متعددی را به‌خصوص در بخش کیفیت‌سنجی و برترین صادرکننده، کسب کرده است. کارخانه‌های این مجتمع صنعتی با بهره‌گیری از ماشین‌آلات و نیروهای متخصص آموزش‌دیده در واحدهای صنعتی اروپا، هم‌اکنون یکی از کارخانجات معتبر و مطرح در سطح خاورمیانه و اروپا به‌شمار می‌روند. توسعه این مجموعه صنعتی باعث شده است تولیدات آن درحال‌حاضر، درصد بالایی از صادرات کشور در زمینه‌های گوناگون را به خود اختصاص دهد.

کارخانه «سازه ماموت» واقع در کرج،کارخانه تولید «اسکانیا» واقع در کاسپین قزوین و همچنین کارخانه قطعات پیش‌ساخته «بتن مهرسا» در بم از مهم‌ترین کارخانه‌های ماموت هستند.کارخانه ماموت در دوبی امارات نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین کارخانه بتن دنیا شناخته می‌شود.

روابط عمومی صنایع خودرو سازی کرمان فقدان این کارآفرین متعهد و برجسته را به صاحبان صنعت و تولید کشور تسلیت میگوید. 

منبع خبر: