چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

نسخه تولیدی فولکس‌واگن بیتل چینی دیده شد

برند اورا متعلق به گروه خودروسازی چینی گریت وال به‌طورجدی به دنبال تولید خودروی پانک کت است که یک کپی مدرن از فولکس‌واگن بیتل کلاسیک محسوب می‌شود.  

این خودرو برای اولین بار اوایل امسال در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. پانک کت با چراغ‌های جلو و عقب گرد، بسیار به بیتل شباهت داشت اما اورا بعداً نسخه دیگری از این خودرو را هم با نام بالت کت نشان داده که از آن به‌عنوان نسخه زنانه یاد می‌شود. حال تصاویر نمونه تولیدی بالت کت توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده است.

تغییراتی که در ظاهر بالت کت ایجاد شده خصوصاً در قسمت جلو کاملاً آشکار هستند زیرا در اینجا چراغ‌های گرد الهام گرفته از بیتل با چراغ‌های نعل اسبی با بخش پایینی صاف که مشابه چراغ‌های عقب هستند جایگزین شده است. علاوه بر این، زه‌های کرومی پهن در اطراف دهانه گلگیرها حذف شده و تغییراتی جزئی هم در سپرهای جلو و عقب ایجاد شده است. در این تصاویر همچنین روی گلگیر جلوی بالت کت درست جلوی آینه جانبی یک درگاه شارژ دیده می‌شود درحالی‌که نمونه کانسپت در اینجا یک دریچه هوا داشت. علاوه بر این، آینه‌ها هم در این نسخه کمی بزرگ‌تر شده‌اند.

تغییرات بالت کت نسبت به پانک کت در عقب هم با چراغ‌های جدیدی به همان شکل چراغ‌های جلو و یک اسپویلر روی درب صندوق ادامه پیدا کرده است. با توجه به مشخصاتی که توسط وزارت صنعت چین اعلام شده، این خودرو 4,401 میلی‌متر طول، 1,867 میلی‌متر عرض و 1,633 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 2,750 میلی‌متر است. وزن بالت کت هم 1710 کیلوگرم اعلام شده که اصلاً سبک نیست. برای این خودرو فقط یک نوع قوای محرکه ارائه می‌شود که از یک موتور الکتریکی با 170 اسب بخار قدرت و یک پکیج باطری لیتیوم-آهن-فسفات تشکیل شده اما هنوز ظرفیت این باطری و برد خودرو مشخص نیست. حداکثر سرعت این بیتل فانتزی چینی اما 155 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا نسخه تولیدی پانک کت همان چراغ‌های گرد اولیه خود را حفظ خواهد کرد یا چراغ‌های بالت کت را قرض خواهد گرفت. غیر از این دو نسخه اما گریت وال اخیراً نسخه سومی از این خودروی الهام گرفته از بیتل را هم در نمایشگاه خودروی گوانگژو از طریق برند وی و با نام Yuanmeng معرفی کرد. این نسخه چهره کاملاً متفاوتی دارد که از خودروهای کلاسیک آمریکایی دهه 1930 الهام گرفته است.

منبع خبر: