جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون.

 

تصاویر جاسوسی مینی‌کوپر‌اس برقی GWM-BMW در چین درز کرد.

آن‌چه که در تصویر مشاهده می‌کنید یک هاچ‌بک سه درب جدید از مینی است. طبق تصاویر فاش شده، این تصویر مربوط به نسخه 2023 از مینی کوپر اس است. ظاهرا شرکت‌های BMW-GWM، در چین، نتوانسته‌اند نسخه آزمایشی را به‌خوبی پنهان کنند بنابراین به‌لطف کاربران، می‎توانیم هم‌اکنون نمای بیرونی و داخلی آن‌را ببینیم.  

مینی‌کوپر‌اس توسط یک سرمایه‌گذاری مشترک چینی، بین (Great Wall Motor(GWM و BMW که در سال 2019 تاسیس شد، تولید خواهد شد. تولیدات این خودرو در این کارخانه جدید در سال 2023 صورت خواهد گرفت.

نسخه برقی از مینی هاچ‌بک، مبتنی بر پلت‌فرمی است که به ‎طور مشترک توسط BMW و GWM توسعه داده شده است. البته یک نسخه ICE نیز وجودخواهد داشت که تولید آن در کارخانه قدیمی مینی در آکسفورد انجام خواهد شد که بر‌اساس پلت‌فرم FARR خواهد بود که تنها توسط بی‌ام‌و توسعه داده شده است.

استراتژی مینی، تبدیل شدن به یک برند کاملا الکتریکی تا سال 2030 است. همچنین هدف شرکت، این است که تا سال 2027 پنجاه‌درصد از فروش محصولاتش، برقی باشد. ضمنا مینی متعهد شده است که عرضه مدل‌های جدید ICE را پس از سال 2025 متوقف کند.

در فضای داخلی مینی‌کوپر‌اس، داشبورد توسط یک پنل ال‌سی‌دی دایره‌ای مشکی پوشانده شده است که مانند یک آینه به‌نظر می‌رسد و بعید است که در تولیدات نهایی این خودرو، تغییر کند زیرا استفاده از اشیا دایره‌ای به‌خصوص در فضای داخلی، حرکت مورد علاقه طراحان مینی است. جدای از این، فضای داخلی کاملا مرتب و تمیز است اما قطعا، نسخه نهایی تغییراتی خواهد داشت.

نمای بیرونی از زبان طراحی مینی با چراغ‌های جلوی گرد، تبعیت می‌کند. اما نمای عقب کاملا متفاوت است و ظاهرا طراحان خودرو، از چراغ‌های عقب الهام گرفته از مرد‌عنکبوتی استفاده کرده‌اند.

انتخاب چین برای تولید مینی، یک حرکت هوشمندانه‌ای بود، زیرا GWM تجربه زیادی در تولید خودروی الکتریکی با ابعاد مشابه و با نام تجاری خود (ORA) دارد. قطعا از فناوری ORA که برای بازار بین‌المللی نیز طراحی شده است، برای تولیدات مینی استفاده خواهد شد. البته هنوز در مورد ابعاد این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است، اما به‌گفته مدیر‌عامل مینی در سال 2019 ابعاد مینی کوپر سه درب، تا جایی خواهد بود که قانون اجازه بدهد.

به‌نظر می‌رسد که بی‌ام‌و به‌زودی خود را در نبردی سخت با محصولاتی چون چری کیو‌کیو آیس‌کریم خواهد دید. منتظر می‌مانیم تا ببینیم بازار خودرو، نتیجه این نبرد را به‌نفع کدام‌یک رقم خواهد زد.

منبع خبر: