جمعه, 10 فروردین 1403
منو اصلی

 

معاون اجرایی شرکت کرمان بانری ارگ.

 

خط صفحه‌زنی کارخانه «کرمان‌باتری» در سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

کرمان‌باتری‌ارگ» به‌منظور تامین باتری خودروهای تولیدی مجموعه کرمان‌خودرو و همچنین تامین بخشی از نیاز بازارهای داخلی تاسیس شد.  

شرکت «کرمان‌باتری‌ارگ» از شرکت‌های زیرمجموعه صنایع خودروسازی کرمان است . این مجموعه تولیدی به‌رغم مشکلات تحریمی کشور و همچنین همه‌گیری بیماری کرونا، درآذرماه 1399 در زمینی به‌مساحت 16 هزار مترمربع در شهر کرمان و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و تجهیزات تمام‌اتوماتیک راه‌اندازی شد. درخصوص کیفیت محصولات و همچنین برنامه‌های آینده این شرکت با مهندس «شهرام سعیدی»، معاونت اجرایی کرمان‌باتری ارگ گفت‌وگویی انجام دادیم که شرح آن درادامه می‌آید:

ظرفیت تولید کارخانه چه‌میزان است؟
ظرفیت نامی کارخانه کرمان‌باتری 200 هزار عدد درانواع مختلف باتری خودرویی است که با توجه به‌پیش‌بینی‌های انجام‌شده درخصوص چیدمان دستگاه‌ها، امکان افزایش ظرفیت تولید باتری به 400 هزار عدد درسال نیز درهمین فضای تولیدی وجود دارد.

فرآیند تولید کرمان‌باتری به‌چه‌صورت است؟
تمام ماشین‌آلات مورد استفاده در خط‌تولید کارخانه کرمان‌باتری اتوماتیک بوده و از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره می‌برد و تنها جابه‌جایی باتری‌های مونتاژشده این خط‌تولید به‌صورت اتوماتیک صورت نمی‌گیرد.

محصولات شما به‌لحاظ کیفی چه‌تفاوت و مزیتی نسبت به‌سایر محصولات مشابه دارد؟
درتولید باتری‌های کرمان‌باتری از بهترین مواداولیه استفاده می‌شود و انجام تست‌های گوناگون روی مواداولیه و محصول تولیدشده به‌صورت منظم سبب شده است میزان باتری‌های بازگشتی این شرکت در تیراژ تولید حدود 100 هزار عدد باتری چیزی حدود 0.35 درصد باشد که نشان از کیفیت بالای محصولات تولیدی و همچنین جایگاه بالای کیفی نسبت به‌رقبا دارد.

غیر از محصولات کرمان‌موتور، برای تامین باتری سایر خودروسازان مذاکره‌ای داشتید؟
همان‌طور که مطلع هستید برای ورود به‌جمع تامین‌کنندگان یک خودروساز باید علاوه‌بر داشتن استانداردهای ملی آن محصول، استانداردهای خودروساز را نیز پوشش داد. به‌همین دلیل در گام نخست، شرکت کرمان‌باتری با گذراندن آزمون‌های شناسنامه فنی شرکت کادک (شرکت تامین‌کننده قطعات گروه صنعتی کرمان‌خودرو) موفق به‌اخذ تاییدیه برای تامین باتری خودروهای تولیدی این شرکت شد و در گام بعدی درحال گذراندن تست‌های مربوطه و پوشش استانداردی شرکت مدیران‌خودرو هستیم تا بتوانیم بخشی از سبد محصولات این شرکت را نیز تامین کنیم.

با توجه به‌نیاز بازار آیا برنامه‌ای برای تولید باتری‌های UPS دارید؟
با توجه به‌مشکلات پیش‌آمده در صنعت برق ایران، تقاضا درحوزه باتری‌های UPS به‌شدت افزایش یافته است. ما نیز همانند دیگر باتری‌سازان ایران به‌دنبال تولید این نوع محصول هستیم و درحال حاضر با تحقیق درخصوص بازار این محصول و جمع‌آوری نکات فنی تولید، امیدواریم اواخر سال 1401 نخستین‌محصول از خانواده UPS را روانه بازار کنیم.
برنامه کرمان‌باتری برای تولید باتری خودروهای دیزلی چیست؟
هم‌اکنون که این مصاحبه انجام می‌شود، ما درحال تست‌های نهایی برای ورود باتری‌های 90 و 100 آمپر خودرویی به‌بازار هستیم. البته تکمیل سبد محصولات شرکت کرمان‌باتری تا تابستان 1401 زمان می‌برد و برنامه ما این است که باتری‌های 150، 200 و 220 آمپر را تا آن زمان روانه بازار کنیم.

با توجه به‌رقابتی شدن بازار، شرکت کرمان‌موتور برای رقابت در بازار چه‌سیاستی را در پیش گرفته است و سهم بازار شما به‌چه‌میزان خواهد رسید؟
با توجه به‌میزان تولید شرکت کرمان‌باتری در فاز نخست، ما حدود دو درصد بازار را پوشش می‌دهیم که بنا داریم با استمرار در تولید با کیفیت، جایگاه خود را به‌عنوان تولیدکننده با کیفیت تثبیت کنیم. هدف، در وهله نخست تولید با کیفیت است و نه افزایش میزان تولید. برنامه ما طی پنج‌سال آتی رساندن میزان تولید تا یک‌میلیون دستگاه باتری درسال است که با عنایت خداوند و همت همکاران امیدواریم محقق شود.

درخصوص گارانتی و خدمات پس از فروش کرمان‌باتری توضیح دهید.
درحال حاضر میزان گارانتی محصولات تولیدی ما درسراسر کشور 15 ماه است که سه‌ماه آن مدت‌زمان انبارداری و 12 ماه آن مختص مشتری نهایی خواهد بود. استراتژی ما درخدمات پس از فروش، خدمات به‌موقع و بدون سختگیری بی‌مورد است تا مشتری از انتخاب خود احساس خوبی داشته باشد.

آیا برای سال‌های آینده طرح‌های توسعه‌ای را در نظر گرفته‌اید؟
بله. با توجه به‌اهمیت تکمیل زنجیره‌تامین مطابق با برنامه توسعه‌ای شرکت در سال آینده خط صفحه‌زنی با ظرفیت تولید ۱۶ تن صفحه (یک شیفت کاری) و در سال ۱۴۰۲ ماشین‌آلات ساخت بدنه باتری به‌مجموعه کرمان‌باتری اضافه خواهند شد. با اضافه شدن این خطوط به‌مجموعه کرمان‌باتری افزایش ظرفیت تولید، بهبود کیفیت محصولات و توسعه سبد محصول با سرعت بیش‌تری پیش خواهد رفت.

منبع خبر: