چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

در نمایشگاه CES 2022

 

رونمایی سونی از شاسی بلند Vision-S 02

از تلویزیون‌های اولد جدید گرفته تا هدست های واقعیت مجازی، می‌توان گفت سونی در نمایشگاه CES 2022 خوش درخشیده است. ولی محصول دیگر سونی که همه را شگفت‌زده کرده، Vision-S 02 نام دارد؛  

از تلویزیون‌های اولد جدید گرفته تا هدست های واقعیت مجازی، می‌توان گفت سونی در نمایشگاه CES 2022 خوش درخشیده است. ولی محصول دیگر سونی که همه را شگفت‌زده کرده، Vision-S 02 نام دارد؛ یک کانسپت تمام برقی در شمایل خودروی شاسی‌بلند به عنوان برادر سدان Vision-S 01 که در نمایشگاه CES 2020 از آن رونمایی شد!

با اینکه مدل اولیه Vision-S یک خودروی سدان 4 صندلی است، اما شاسی‌بلند جدید ظرفیت 7 نفر سرنشین را دارد. ویژن اس 2 در ابعاد 4.9 متر (طول) در 1.93 متر (عرض) و 1.65 متر (ارتفاع) ساخته شده و فاصله بین چرخ‌های جلو و عقب آن حدود 3.03 متر است. این وسیله نقلیه برقی حدود 2480 کیلوگرم وزن داشته و روی چرخ‌های 50 سانتیمتری حرکت می‌کند.

 

نمای درون کابین ویژن اس 2 از بالا

 

خودروی سونی روی چهارچرخ حرکت می‌کند و دارای دو موتور الکتریکی است. یک موتور وظیفه حرکت محور جلو و دیگری وظیفه حرکت چرخ‌های عقب را بر عهده دارد. هر موتور قدرتی معادل با 268 اسب بخار را تولید می‌کند. اطلاعات مربوط به سرعت و شتاب این خودرو هنوز مشخص نیست، ولی از آنجا که ویژن اس 2 سنگین‌تر از سدان Vision-S 01 است، می‌توان حدس زد که شتاب صفر تا صد به بیش از 4.8 ثانیه زمان احتیاج دارد. این وزن تقریباً 2.5 تنی همچنین روی سرعت خودرو نیز تأثیر منفی می‌گذارد. احتمالاً حداکثر سرعت ویژن اس 2 به 180 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 60 کیلومتر بر ساعت کمتر از سدان اولیه است.

 

نمای Vision-S 02

 

ویژن اس 2 از لحاظ ساختاری تقریباً شبیه به ویژن اس 1 است، ولی کمی عریض‌تر و بلندتر! این دو خودرو از سیستم تعلیق بادی یکسانی استفاده می‌کنند، ولی فاصله شاسی‌بلند جدید نسبت به زمین حدود 2.5 سانتیمتر بیشتر از نسخه سدان است.

بد نیست بدانید سونی پس از عرضه Vision-S 01 در نمایشگاه CES 2020 به طور پیوسته تأکید می‌کرد که علاقه زیادی به پیشرفت در صنعت خودروسازی ندارد. ولی به نظر می‌رسد کمپانی ژاپنی در این باره تجدیدنظر کرده و قرار است یک شرکت جدید را به نام Sony Mobility راه‌اندازی کند و قدم در بازار خودروهای برقی بگذارد!

منبع خبر: