سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

کانسپت‌های جالب هیوندای موبیس در نمایشگاه CES 2022

هیوندای موبیس هفتمین تأمین‌کننده بزرگ قطعات خودرویی در دنیا بوده و قبلاً هم کانسپت های جالبی را در نمایشگاه CES معرفی کرده است. این شرکت امسال هم دست پر وارد میدان شده و کانسپت های جدید M ویژن پاپ و M ویژن ۲ گو را به CES 2022 آورده است.  

کانسپت M ویژن پاپ یک خودروی الکتریکی دونفره و شهری است که دارای تمامی پارامترهای ضروری برای سرویس‌های اشتراک خودرویی از جمله تکنولوژی خودران سطح ۴ است. البته این خودرو توسط راننده نیز هدایت می‌شود و غربیلک فرمان آن را می‌توان حرکت داد تا سرنشین هم بتواند پشت فرمان کانسپت موردبحث بنشیند!

کابین این خودروی مفهومی به عنوان یک وسیله نقلیه اشتراکی که می‌تواند از طریق گوشی‌های هوشمند شخصی‌سازی شود تجسم شده است. آن‌گونه که هیوندای موبیس می‌گوید، کاربران می‌توانند پروفایل شخصی خود در برنامه M ویژن پاپ را خلق کرده و سپس گوشی هوشمند خود را به فرمان خودرو متصل کنند. این امر باعث می‌شود گوشی شما به پشت آمپرهای دیجیتال خودرو تبدیل شود. M ویژن پاپ همچنین از نمایشگری عریض سود می‌برد که به سه بخش مختلف تقسیم شده و می‌تواند با استفاده از برنامه موبایلی موردبحث شخصی‌سازی شود.

قطعاً با ویژگی‌های جالبی روبرو هستیم اما این کانسپت به خاطر ماژول‌های E کرنر خود جلب‌توجه کرده است. این ماژول‌ها ترکیبی از پیشرانه الکتریکی با قطعات فرمان، ترمز و سیستم تعلیق هستند. توضیح این ویژگی‌ها کمی سخت است اما ماژول‌های E کرنر باعث می‌شوند چرخ ها تا ۹۰ درجه بچرخند و خودرو به راحتی بتواند در مکان‌های تنگ پارک شود. این چرخ ها همچنین در جهت‌های متضاد نیز می‌چرخند تا کانسپت موردبحث بتواند دور ۳۶۰ درجه بزند. اما M ویژن ۲ گو بر پایه همان پلتفرم M ویژن پاپ بنا شده ولی به عنوان خودروی تحویل وسایل تجسم شده و از قوای محرکه سلول سوختی با شعاع حرکتی ۲۰۰ کیلومتری سود می‌برد.

با توجه به مأموریت این وسیله که تحویل وسایل است، M ویژن ۲ گو ۶۰۰ میلی‌متر طویل‌تر از M ویژن پاپ بوده و از فضای بار عقب با محفظه‌های قابل تنظیم تولید شده از پلاستیک بازیافتی برخوردار شده است. این کانسپت همچنین به فضای بار ۶۰۰ لیتری مجهز بوده و دارای کارت جداشدنی است که از بیرون شبیه درب خودرو هستند. این کارت چرخ‌دار بوده و از دستگیره بازشدنی هم ‌سود می‌برد که به رانندگان کمک می‌کند وسایل خود را به مقصد برسانند. کانسپت یاد شده هم به خاطر ماژول‌های LED شفاف جلب‌توجه می‌کند. این ماژول‌ها به عنوان پنجره‌ها عمل می‌کنند و می‌توانند روی خود تبلیغات را نمایش دهند. این پانل‌ها همچنین می‌توانند انیمیشن‌هایی برای جلب‌توجه عابران پیاده و رانندگان دیگر پخش کنند.

منبع خبر: