جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

تازه های خودرویی.

 

هیوندای پالیسید فیس‌لیفت با چهره‌ای جدید عرضه می‌شود.

هیوندای پالیسید که یک خودروی جدید این شرکت است و در بالای سانتافه قرار می‌گیرد در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۸ لس‌آنجلس معرفی شد و در سال ۲۰۱۹ به‌فروش رسید. بنا‌بر‌این حتی دو سال هم از عمر این خودرو نمی‌گذرد. اما به‌نظر می‌رسد این شاسی‌بلند در شرف دریافت اولین نسخه فیس‌لیفت خود است،  

زیرا نمونه آزمایشی آن به‌تازگی در‌معرض دید قرار گرفته است. نمونه‌ای که تحت استتار دیده شده است با نمونه فعلی متفاوت است. به‌عبارت‌دیگر باید منتظر تغییرات زیادی در نسخه فیس‌لیفت پالیسید باشیم.

این نمونه تحت آزمایش پالیسید، در اروپا و در اطراف دایره قطب شمال دیده شده است. این موضوع از این لحاظ کمی عجیب است زیرا که این شاسی‌بلند هیوندای، در قاره کهن، فروخته نمی‌شود. ولی در روسیه، تولید و فروخته می‌شود و شاید از این زاویه، آزمایش این خودروی جدید در آن منطقه، منطقی باشد.

میزان زیاد استتار، باعث شده است تا تغییرات فیس‌لیفت، قابل تشخیص نباشد اما گزارشات و شایعات، حکایت از این دارد که پالیسید جدید از جلو‌پنجره بزرگ‌تر و چراغ‌های ال‌ای‌دی شبیه به توسان، بهره خواهد برد. این خودرو همچنین، طراحی دو پارچه خواهد داشت که قسمت پایینی آن دوباره طراحی خواهد شد. چراغ‌های عقب نیز، باز‌طراحی خواهند شد و سپرهای جلو و عقب نیز تغییر خواهند کرد.

در‌مورد فضای داخلی، انتظار بر این است که کابین، خیلی متفاوت نباشد اما تزئینات و تو‌دوزی‌های جدیدی به اتاق، اضافه شود. سیستم اطلاعات سرگرمی هم به آخرین نسخه، به‌روز خواهد شد.

همچنین انتظار می‌رود که در‌زیر کاپوت از موتور ۳.۶ لیتری ۲۹۱ اسب‌بخاری استفاده گردد، اما ممکن است برخی از نسخه‌های هیبریدی هم به‌خط تولید اضافه شود.

بر‌طبق پیش‌بینی‌ها این نسخه فیس‌لیفت پالیسید، قبل از پایان سال ۲۰۲۲ رونمایی شود و در اوایل سال ۲۰۲۳ وارد بازارها شود.

منبع خبر: