جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

شاسی بلند پلاگین هیبریدی چری اکسید با مصرف سوخت 1 لیتر در هر 100 کیلومتر

شاسی‌بلند پلاگین هیبرید چری اکسید ژوی فنگ ET-i به زودی معرفی می‌شود. مصرف سوخت این خودرو به طور قابل‌توجهی پایین بوده (1 لیتر در 100 کیلومتر) و قیمت آن بین 23450 تا 25000 دلار است.  

اکسید جدید از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل بنزینی ندارد. چراغ‌های جلو متشکل از چهار چراغ LED بوده و چراغ‌های عقب به سبک طراحی‌های مدرن امروزی به هم متصل شده‌اند و زیر آن‌ها لوگوی EXEED تعبیه شده است. نمای جلوی خودرو شامل یک جلوپنجره بسیار بزرگ می‌شود و حتی سپر نیز دارای ورودی هوا است.

در نمای جانبی، خط کمر به حالت دینامیکی طراحی شده که دور تا دور بدنه را فرا می‌گیرد. در گلگیر جلویی سمت راننده نیز رابط شارژ به چشم می‌خورد.

و اما نمای عقب خودرو شامل لوگوی اختصاصی مدل پلاگین هیبرید و همین‌طور چراغ‌های متصل به هم می‌شود. چراغ‌های عقب از طراحی نواری بهره‌مند هستند.

 

نمای عقب چری اکسید

 

زمانی که پا درون کابین ماشین می‌گذاریم، اول از همه دو نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی جلب‌توجه می‌کنند. از دیگر امکانات کابین می‌توان به پنل تهویه هوا با کنترل لمسی و سیستم Lion Zhiyun 4.0 اشاره کرد که از به‌روزرسانی از راه دور FOTA پشتیبانی می‌کند. مدل‌های بالاتر همچنین به سیستم راهبری بلادرنگ واقعیت افزوده، فناوری شناسایی چهره و سیستم صوتی سونی مجهز هستند.

 

درون کابین چری اکسید

 

حالا به مهم‌ترین مشخصات چری اکسید ET-i ژوی فنگ می‌رسیم. این خودرو به سیستم پلاگین هیبرید مجهز است که شامل یک موتور توربوشارژ 1.5 لیتری و همین‌طور یک موتور الکتریکی می‌شود. موتور بنزینی می‌تواند قدرتی معادل با 156 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر را تولید کند. البته در صورت استفاده از موتور الکتریکی، قدرت خودرو به 321 اسب بخار می‌رسد که از طریق گیربکس DHT به چرخ‌ها وارد می‌شود. مصرف سوخت موتور بنزینی در هر 100 کیلومتر حدود 4.5 لیتر است، ولی در صورت بهره‌گیری از موتور برقی، مصرف سوخت به 1 لیتر کاهش می‌یابد.

 
منبع خبر: