جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون.

 

هیوندای کونیک، شاسی‌بلندی که هیوندای باید آن را بسازد.

هیوندای یونیک ۵ برقی با طراحی جذاب و فناوری موجود در شارژر ۸۰۰ ولتی‌اش توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. بسیاری از خریداران به‌دنبال خودروهای SUV یا CUV می‌گردند اما دوست دارند خودرویی با ویژگی‌های یونیک ۵ داشته باشند. اینجاست که طرحی تجسمی از طراحی به نام «الکسیس پونسلیت» به میان می‌آید. کونیک طرحی جذاب از یک SUV برقی با الهام‌گیری از طراحی یونیک است.  

این خودروی شاسی‌بلند در طراحی ساده‌اش به یونیک کراس‌اوور ۵ شباهت بسیاری دارد، با این تفاوت که از هیچ دست‌گیره در و آینه بغلی استفاده نمی‌کند. از نکات قابل‌توجه این شاسی‌بلند می‌توان به چراغ‌های LED نسبتا ساده و الگودار آن اشاره کرد. یک LED پایین هر در جلو و مرکز کاپوت وضعیت شارژ خودرو را نمایش می‌دهد. با این همه جذاب‌ترین بخش طراحی این خودرو کاپوت دوتکه آن است. خطی مرکزی کاپوت تنها ظاهری نیست و به کاربر اجازه دسترسی به فضای بار جلوی خودرو را می‌دهد. این پنل‌ها به‌صورت پروانه‌ای باز می‌شوند.

پونسلیت بخش داخلی این خودرو را طراحی نکرده یا شاید آن را منتشر نکرده اما از تصاویر بیرونی آن مشخص است که از سانروف پانورامیک بهره‌مند است. این طراح درباره نوع موتور کونیک نیز چیزی اعلام نکرده اما با توجه به اندازه چنین خودرویی انتظار می‌رود درصورت تولید فرضی آن، سازنده آن را به دو موتور برقی و سیستم چهارچرخ محرک مجهز کند. اگر هم هیوندای بخواهد خودرویی این‌چنینی بسازند و از موتور یونیک ۵ استفاده کند باید قدرت آن را از ۲۲۵ اسب بخار به چیزی بیش از ۳۰۰ اسب بخار برساند؛ یا از آن بهتر از موتور کیا EV6 GT استفاده کرده و آن را به ۵۷۷ اسب بخار  مجهز کند.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟! به نظر شما آیا چنین طرحی ارزش تولید و بازار هدف مخصوص خود را دارد؟!

منبع خبر: