یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

جایگزین شایسته برای رنو کاجار

 

رنو آسترال معرفی شد،

پس از رسوایی پیش اومده در مجموعه رنونیسان، خودروساز فرانسوی تصمیم گرفت تا با استفاده از قابلیت‌های زیرمجموعه اسپرت خود یعنی آلپاین، محصولات متفاوتی را روانه بازار کند و جایگاه از دست رفته خود را به دست آورد. یکی از این خودروها رنو آسترال است، کراس‌اووری که طی همکاری با آلپاین تهیه شده است و به زودی جایگزین مدل قدیمی رنو کاجار یا رنو قاجار خواهد شد.  

رنو آسترال براساس نسل سوم پلتفرم رنو نیسان موسوم به CMF-CD توسعه یافته است و از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد. طراحان رنو سعی کرده‌اند تا کابینی با سطح بالایی از تکنولوژی را برای آسترال مهیا کنند تا نشان دهند که آسترال براساس تفکر متفاوتی از کاجار توسعه یافته است.

آسترال 4.51 متر طول، 1.83 متر عرض و 1.62 متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن 2.67 متر است. این ارقام آسترال را کمی بلندتر و بلندتر از مدل قبلی خود می کند در حالی که فاصله بین دو محور خودرو نیز افزایش یافته است. فضای صندوق خودرو نیز با توجه به تریم انتخابی، بین 500 الی 575 لیتر تخمین زده می‌شود. در صورتی که مدل‌های هیبریدی آسترال را خریداری کنید، حجم صندوق آن بین 430 و 555 لیتر خواهد بود.

 

رنو آسترال

 

زیر کاپوت رنو آسترال پیشرانه بنزینی درون سوز یا هیبریدی برقی – بنزینی قرار دارد و هیچ گزینه دیزلی برای آسترال وجود نخواهد داشت. پیشرانه هیبریدی از ترکیب موتور 1.2 لیتری سه سیلندر توربوشارژر به همراه موتور برقی کوچکی تشکیل شده است. باطری 48 ولتی لیتیوم یون در کنار باک بنزین وظیفه تامین انرژی مورد نیاز این سیستم هیبریدی را برعهده دارند که در نهایت راندمان خود به 130 اسب‌بخار می‌رسد. نسخه هیبریدی رنو آسترال به همراه جعبه دنده شش سرعته دستی عرضه خواهد شد. مصرف سوخت نسخه هیبریدی رنو آسترال 5.3 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود و این تیپ 123 گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر منتشر می‌کند.

نسخه قوی‌تر رنو آسترال از موتور 1.3 لیتری چهار سیلندر بهره می‌برد. این پیشرانه توسط مرسدس بنز توسعه یافته است و موتور برقی نقش کمرنگی را در آن ایفا می‌کند، به حدی که ظرفیت باتری لیتیوم یون آن به 12 ولت کاهش یافته است. این موتور به همراه دو گیربکس شش سرعته دستی و X-Tronic اتوماتیک عرضه می‌شود که در نسخه دستی 140 اسب‌بخار قدرت و در نسخه اتوماتیک 160 اسب‌بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور را ارائه می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی قدرتمندترین تیپ رنو آسترال 6.2 لیتر در صد کیلومتر است و 136 گرم بر کیلومتر دی اکسید کربن نیز از این پیشرانه خارج خواهد شد.

 

رنو آسترال

 

رنو آسترال 2023 نسخه‌ای ویژه نیز خواهد داشت، نسخه‌ای که توسط آلپاین تیون شده است و تجهیزات متفاوتی نسبت به نسخه‌های استاندارد خواهد داشت. این تجهیزات شامل رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی مشکی رنگ، روکش چرم ناپا، پدال‌های آلومینیومی و تزئینات ظاهری است. پیش فروش رنو آسترال در سه ماهه چهارم سال 2022 آغاز خواهد شد.

 

 

 

 

 
منبع خبر: