یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

انتشار جزئیات مزدا با موتور 3.0 لیتری بنزینی و 3.3 لیتری دیزلی

CX-60 چیزی بیش از یک شاسی بلند است زیرا دارای پلتفرم چیدمان طولی مزدا را که رسماً «پلتفرم مقیاس پذیر چند راه حلی اسکای اکتیو» نامیده می شود، است.  

گروه بین الملل: CX-60 چیزی بیش از یک شاسی بلند است زیرا دارای پلتفرم چیدمان طولی مزدا را که رسماً «پلتفرم مقیاس پذیر چند راه حلی اسکای اکتیو» نامیده می شود، است.

به گزارش خبرخودرو، یک موتور 3.0 لیتری ای-اسکای اکتیو Xوجود خواهد داشت که نوید ارائه "شتاب نرم و صدایی جذاب" را می دهد. جالب اینجاست که مزدا به این نکته اشاره می‌ کند که به اندازه موتور چهار سیلندر، مقرون به صرفه است. ذکر این نکته ضروری است که این موتور هنوز یک موتور تنفس طبیعی است زیرا ظرفیت بزرگتر آن به آن کمک می کند تا هوای بیشتری را بدون نیاز به استفاده از توربوشارژ فشار دهد.

سپس موتور 3.3 لیتری ای-اسکای اکتیو Dوجود دارد که تکامل موتور 2.2 لیتری کوچکتر است که افزایش محدوده سرعتی را به ارمغان می آورد. مهندسان با ایجاد محفظه های احتراق تخم مرغی شکل که مخلوط هوا و سوخت را به دو ناحیه در کاسه پیستون تقسیم می کنند، از هوای اضافی استفاده بهتری کرده اند.

هر دو موتور شش‌ سیلندر خطی برای کار با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جدید طراحی شده‌اند که فاقد مبدل گشتاور است. به جای مبدل هیدرولیک، برای تعویض سریع تر و نرم تر دنده، به یک کلاچ چند صفحه ای متکی است.

CX-60 تنها آغازی برای شاسی بلندهای مزدا است زیرا پس از آن یک CX-70 پهن پیکر برای ایالات متحده عرضه خواهد شد. علاوه بر این، یک مدل سه ردیفه بزرگتر به نام CX-80 قرار است وارد اروپا شود، در حالی که یک مدل CX-90 معادل آن قرار است برای ایالات متحده عرضه شود. هر چهار خودرو از پلتفرم جدید استفاده خواهند کرد که امیدواریم در سدان بعدی مزدا6 نیز شاهد آن باشیم.

منبع خبر: