جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

هیوندای آیونیک 5 به‌عنوان خودروی سال 2020 جهان انتخاب شد

هیوندای آیونیک 5 برنده بزرگ جوایز جهانی خودروی امسال بوده است. این کراس‌اوور کره‌ای امسال موفق به کسب سه جایزه ازجمله مهم‌ترین جایزه این رقابت‌ها یعنی عنوان خودروی سال 2022 شده است.  

آیونیک 5 برای رسیدن به این عنوان، دو فینالیست دیگر یعنی کیا EV6 که پلت‌فرم مشترکی با آن دارد و فورد موستانگ Mach E را مغلوب کرده است. کراس‌اوور هیوندای همچنین جایزه خودروی الکتریکی سال 2022 جهان را هم از آن خود کرده است. در این بخش نیز آیونیک 5 موفق به شکست دو فینالیست بسیار گران‌تر یعنی مرسدس بنز EQS و آئودی E-Tron GT شده است؛ و درنهایت سومین جایزه‌ای که این خودرو موفق به کسب آن شده، عنوان طراحی سال است که با غلبه بر آئودی E-Tron GT و کیا EV6 به آن رسیده است.

رئیس و مدیرعامل هیوندای در این رابطه گفته است:

سرعت تغییرات در هیوندای تا پایان سال 2022 ادامه خواهد داشت و ما به‌زودی به خانواده آیونیک که این جوایز را برنده شده اضافه خواهیم کرد. ما واقعاً مفتخریم که این جوایز معتبر را دریافت می‌کنیم که استعداد و سخت‌کوشی همه کارکنان و شرکای تجاری هیوندای موتور را نشان می‌دهد

هیوندای قصد دارد به‌زودی با کراس‌اوور فول سایز آیونیک 7 و سدان آیونیک 6، خانواده خودروهای الکتریکی خود را گسترش دهد. چندی پیش در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس، این شرکت با معرفی کانسپت Seven پیش‌نمایش آیونیک 7 را ارائه کرد درحالی‌که کانسپت Prophecy هم پیش‌نمایشی از آیونیک 6 را نشان داد.

رقابت‌های خودروی سال دنیا اما بخش‌های دیگری هم دارد که یکی از آن‌ها خودروی پرفورمنس سال است. امسال آئودی E-Tron GT موفق به کسب این عنوان شده است. این سدان الکتریکی آلمانی با شکست فینالیست‌های دیگر شامل ب‌ام‌و M3 و M4 و همین‌طور دوقلوی سوبارو BRZ و تویوتا GR86 این جایزه را از آن خود کرده است. رئیس بازاریابی محصولات آئودی در مورد این خودرو می‌گوید:

هدف بزرگ ما با آئودی E-Tron GT این بود که فلسفه گرن توریسمو را برای عصر الکتریکی از نو تصور کنیم

در بخش خودروی لوکس سال جهان مرسدس بنز EQS با پشت سر گذاشتن ب‌ام‌و iX و جنسیس GV70 به پیروزی رسیده است و تویوتا یاریس کراس هم به‌عنوان خودروی شهری سال جهان انتخاب شده است. دو رقیب این خودرو در این بخش نیز اوپل موکا و فولکس‌واگن تایگان بوده‌اند.

 
منبع خبر: