جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

نسخه جدید ام جی RX5 با صفحه نمایش کشویی معرفی شد.

 

رونمایی از رووی یا همان ام جی RX5

سایک موتور از نسخه جدید کراس‌اوور مشهور خود یعنی رووی RX5 یا همان ام جی RX5 رونمایی کرد.  

وجه تمایز نسخه جدید ام جی RX5 با نسخه‌های قبلی، صفحه نمایش عریض و کشویی این مدل محسوب می‌شود که موجب جذابیت دوچندان کابین این خودرو شده است. کاهش فروش ام جی RX5 طی چند سال گذشته عامل اصلی تغییر رویه سایک موتور بوده است. آن‌ها اکنون بار دیگر به روند سابق خود بازگشته‌اند و سعی دارند تا یک فولکس واگن تیگوان چینی را به مشتریان بفروشند.

نسخه جدید رووی RX5 بزرگتر از قبل شده است و اکنون از رینگ‌های 20 اینچی بهره می‌برد. طول این کراس‌اوور از 4556 میلیمتر به 4655 میلیمتر افزایش یافته است که این افزایش طول موجب افزایش فاصله بین دو محور از 2708 به 2765 میلیمتر شده است. عرض و ارتفاع خودرو نیز اندکی افزایش داشته‌اند اما طول خودرو بزرگترین پارامتر تغییر یافته رووی RX5 بوده است. از نظر ابعاد و اندازه، ام جی RX5 در حال حاضر هم‌کلاس نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر محسوب می‌شود.

ام جی RX5 به سیستم چندرسانه‌ای Zebra Zhixing Venus R مجهز است که از شبکه اینترنت 5G و اتصالات بیسیم پشتیبانی می‌کند. همانند اکثر کراس‌اوورهای چینی، رووی RX5 نیز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز شده است، با این حال ام جی ادعا می‌کند که این پیشرانه عملکردی اقتصادی دارد و بازده حرارتی آن 40 درصد است. این پیشرانه در حداکثر راندمان خود 188 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه مرطوب نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کراس‌اوور بر عهده دارد. ام جی RX5 جدید تاکنون تنها در نسخه تک دیفرانسیل معرفی شده است، در حالی‌که نسل قبلی این خودرو با سیستم چهارچرخ محرک نیز به بازار عرضه شده بود. نسخه هیبریدی رووی RX5‌ نیز در راه است که هنوز اطلاعات دقیق آن در دسترس نیستند. نسل جدید رووی RX5 در محدوده قیمتی 14 الی 19 هزار دلار به فروش خواهد رسید.

مطا

 

منبع خبر: