پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

ژیپنگ P7 شوتینگ بریک،

 

چینی زیباروی در فضای مجازی!

در دنیایی که شاهد انبوه خودروهای شبیه به هم هستیم، ژیپنگ P7 از چین به عنوان یک خون تازه در رگ‌های صنعت خودرو به نظر می‌رسد و شبیه هیچ‌یک از خودروهای دیگر نیست.  

P7 واقعاً به عنوان یک خودروی چینی در جاده‌ها متمایز خواهد بود. این خودرو فقط به‌صورت سدان عرضه می‌شود اما این امر باعث نمی‌شود شوگر دیزاین رندرهایی از نسخه شوتینگ بریک آن را منتشر نکند.

طراح این خودرو به بخش جلو دست نزده اما ارتفاع P7 را پایین‌تر آورده و به این ترتیب شاهد برجسته و جذاب‌تری هستیم. البته تغییرات اصلی در بخش پشتی رخ داده‌اند. خط سقف امتداد یافته و شیشه‌های جانبی در عقب نیز با رشد ابعاد مواجه شده‌اند. اسپویلر کوچک روی سقف نیز با شیشه عقب خمیده همراه شده و یک اسپویلر لبه‌ای نیز علاوه بر نوار نورانی LED در این بخش دیده می‌شوند. این خودرو در نسخه سدان صندوق بسیار کوتاهی دارد و این امر باعث شده P7 از برخی زوایا عجیب به نظر برسد اما ظاهر پشتی رندرهای شوتینگ بریک این خودرو بسیار بهتر به نظر می‌رسند.

خود ژیپنگ برنامه‌ای برای تولید نسخه شوتینگ بریک P7 ندارد اما فکر نمی‌کنیم چینی‌ها چنین ایده‌ای را به‌کل رد کنند چراکه P7 با درب‌های قیچی شکل مشابه لامبورگینی تولید می‌شود و بنابراین این برند از دست‌کاری طراحی ظاهری P7 برای ایجاد حداکثر هیجان و تأثیرگذاری ابایی نخواهد داشت. در زیر بطن این خودرو مجموعه باتری ۷۰.۸ کیلووات ساعتی و پیشرانه‌ای الکتریکی قرار دارند که قدرت ۲۶۳ اسب بخاری و گشتاور ۳۹۰ نیوتون متری تولید می‌کنند. این خودرو با پروتکل‌های قدیمی NEDC شعاع حرکتی ۵۸۶ کیلومتری خواهد داشت. البته در صورت سفارش باتری ۸۰.۹ کیلووات ساعتی این رقم به ۷۰۶ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

منبع خبر: