پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

نگاهی به هیوندای الانترا N، اسپرت به سبک کره ای

بسیاری از علاقمندان به دنیای خودرو، اعتقاد دارند که یک سدان اسپرت باید دیفرانسیل عقب باشد. با این حال کره‌ای‌ها با عرضه هیوندای الانترا N ثابت کردند که می‌توان سدان اسپرت دیفرانسیل جلو ساخت.  

حدود یکسال از رونمایی هیوندای i30N می‌گذرد و در این مدت منتقدان و خبرنگاران مختلف با این خودرو رانندگی کرده‌اند. این خودرو در بازار کره جنوبی هیوندای i30N نامیده می‌شود، در حالی‌که خارج از این کشور با نام هیوندای الانترا N شناخته می‌شود.مشخصات هیوندای الانترا N

هیوندای الانترا N براساس پلتفرم مشترک با نسل جدید کیا سراتو ساخته شده است که اکنون کیا K3 نام دارد. استفاده از پلتفرم جدید سبب شده است تا نسل جدید هیوندای الانترا نسبت به نسل پیشین فاصله محوری بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار دهد. فاصله بین دو محور هیوندای الانترا N برابر با 2720 میلیمتر است که رقمی مطلوب برای یک سدان کوچک محسوب می‌شود.

هیوندای الانترا N

هیوندای الانترا N به پیشرانه دو لیتری توربوشارژر مجهز است که حداکثر 276 اسب بخار بین 5500 تا 6000 دور در دقیقه و گشتاور 392 نیوتن متر از 2100 تا 4،7 دور بر دقیقه را آزاد می‌کند. همان‌طور که انتظار داریم، این پیشرانه از نوع تزریق مستقیم سوخت یا T-GDi‌ است. این موتور به طور همزمان در نسخه سدان و هاچ‌بک هیوندای i30N مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهبودهای هیوندای الانترا N

برخی قطعات مکانیکی در هیوندای الانترا N وجود دارند که این خودرو را نسبت به نسخه استاندارد متمایز می‌کنند. از جمله این تجهیزات، محور محرک یکپارچه جدید هیوندای (IDA) است که توپی چرخ، میل محرک و یاتاقان چرخ را در یک واحد ترکیب می‌کند. استفاده از این سیستم سبب شده است تا وزن خودرو به میزان 1.7 کیلوگرم در هر چرخ کاهش یابد. استفاده از این سیستم سبب شده است تا مهندسان هیوندای بلبرینگ‌های چرخ بزرگتری را برای این خودرو استفاده کنند.

یکی دیگر از تجهیزات منحصر به فرد هیوندای الانترا N، رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی این خودرو هستند. این رینگ‌ها نسبت به نسخه سدان سفت‌تر و قوی‌تر هستند. همچنین هیوندای الانترا N به لاستیک‌های میشلن پیلوت اسپرت 4S مجهز است.

امکانات و آپشن‌ها

تمامی نسخه‌های الانترا N که در استرالیا به فروش می‌رسند، در قالب تیپ پرمیوم به مشتریان عرضه می‌شوند. دو صفحه نمایش 10.25 اینچی در کابین این خودرو وظیفه نمایش اطلاعات خودرو و نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی را برعهده دارند. اپل کارپلی و اندروید اتو نیز از جمله تجهیزات ارتباطی خودرو هستند.

هیوندای الانترا N

مدل‌هایی از هیوندای الانترا N که به گیربکس شش سرعته دستی مجهز هستند، یک دکمه قرمز دارند که با فشردن آن عملکرد سیستم Rev Matching را فعال یا غیرفعال می‌کنند. مدل‌های دارای گیربکس دوکلاچه نیز به همین دکمه قرمز مجهز هستند که عملکرد سیستم N Grin Shift (NGS) را کنترل می‌کند. صندلی های N Sport نیز دیگر آپشن این نسخه خاص از الانترا است.

قیمت هیوندای الانترا N

قیمت هیوندای الانترا N از 33832 دلار آغاز می‌شود. نسخه‌های ارزان‌قیمت به گیربکس شش سرعته دستی مجهز هستند و برای در اختیار گرفتن گیربکس دوکلاچه، بایستی مبلغ بیشتری را پرداخت کنید. نسخه هاچ‌بک این خودرو 4000 دلار استرالیا نسبت به نسخه سدان ارزان‌تر است. همچنین این خودرو از خودروهایی مانند تویوتا GR یاریس، هوندا سیویک تایپ R، رنو مگان R.S و فولکس واگن گلف R ارزان‌تر است.

ت.

 

 

 
دا
منبع خبر: