پنجشنبه, 30 فروردین 1403
منو اصلی

 

رونمایی از لوگو و محصول جدید کزمان موتور.

 

KMC J7 رسما توسط کرمان موتور رونمایی و وارد بازار ایران شد.

کرمان موتور به عنوان بزرگترین خودروساز بخش خصوصی کشور سال های سختی را پشت سر گذاشته است. سالهای 1398 و 1399 برای کرمان موتور به دلیل تحریم ها و ویروس کرونا با کاهش تولید چشمگیر همراه بود. اما کرمان موتور از سال 1400با تغییر رویکرد برند جدید خود یعنی KMC را به ثبت رساند تا بتواند بدون وابستگی به شرکای خارجی به تولید محصولات جدید بپردازد.  

سه شنبه چهارم مرداد ماه  شرکت کرمان موتور از لوکس ترین سدان خود یعنی KMC J7، لوگو و فونت جدید KMC  طی مراسمی در هتل استقلال تهران و با حضور مسئولان ارشد گروه صنعتی کرمان خودرو و شرکت کرمان موتور،تنی چند از مدیران عامل بانک ها و نمایندگان  و خبرنگاران رسما رونمایی کرد.

سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور در مراسم رونمایی از لوگوی جدید این شرکت و خودروی  KMC J7 افزود تورم بالای ایران در سالها گذشته کار را برای تمام خودروسازان به ویژه شرکت کرمان موتور سخت تر کرده و باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است . این موضوع می تواند موجودیت شرکت های خودروسازی را به خظر اندازد. اما کرمان موتور برای خروج از این بحران تصمیم به استقلال در تولید محصول گرفته است.

وی بیان کرد که منظور از استقلال در تولید محصول عرضه خودرویی بوده است که تولید آن وابسته به شرکای خارجی نباشد و در هر شرایطی شرکت کرمان موتور بتواند آن خودرو را تولید کند. وی تصریح کرد در سال 1400 کرمان موتور توانست دو خودروی پیکاپ کی ام سی KMC T8 و کراس اوور کی ام سی KMC K7 را به بازار عرضه کند که محصولاتی مستقل از شرکای خارجی این شرکت محسوب می شوند.

 

محصول جدید کرمان موتور روی پلتفرم PS1 به زودی رونمایی می شود

وی با بیان اینکه کرمان موتور در این مدت روی طراحی خودرو سرمایه گذاری زیادی کرده و یک طراح با استعداد و خوش ذوق کرمانی  را استخدام کرده که  که در ایتالیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کرده است،گفت پروژه پایان نامه وی طراحی یک خودرو یا بهتر بگویم خانواده محصول در سگمنت D است که برای کرمان موتور طراحی شده و شامل یک پیکاپ، اس یو وی  و سدان بوده که اسکچ های آن در این مراسم نشان داده شد.

 

 پلتفرم این محصولات سگمنت D تا به امروز نزدیک به 60 درصد پیشرفت داشته و به احتمال زیاد این پلتفرم در سال آینده رونمایی خواهد شد. در طراحی این خانواده محصول از سه عنصر معماری ایرانی، کانسپت پرواز و طبیعت کرمان الگوبرداری شده است و امید داریم که محصول جدید طراحی شده روی پلتفرم PS1 که با جک J4 مشترک بوده، به زودی  رونمایی و تولید شود.

.

لوگوی جدید کرمان موتور و فونت تایپ کی ام سی KMC

فیروزی ابراز داشت. فست بک KMC J7 به عنوان پرچمدار خودروهای سواری خود، با قدرت به میدان بازگشته است به همین دلیل این نیاز حس می شد که لوگوی این شرکت تغییر کند. مسئول طراحی شرکت، لوگوی پرستوی کرمان موتور را به عنوان بیس کار در نظر گرفته و آن را مقداری صنعتی تر کرده و پر و بال بیشتری به لوگو داده است. در کنار رونمایی لوگو، فونت تایپ جدید KMC کی ام سی نیز رونمایی وقرار است به همراه لوگوی جدید شرکت روی محصولات آتی کرمان موتور از جمله همین خودروی کی ام سی KMC J7 نصب شوند.

تبدیل کرمان موتور به ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه در سال 1405

 مدیرعامل کرمان موتور اظهار کرد که نقشه راه این خودروساز بزرگ بخش خصوصی تا سال 1405 مشخص شده و کرمان موتور قصد دارد تا تاریخ ذکر شده به ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه تبدیل شود. کرمان موتور برای دستیابی به این هدف در گام اول قصد دارد که خودرویی را تولید کند که 1000 کیلومتر پیمایش را تنها با مصرف 3 لیتر بنزین انجام دهد. سامان فیروزی از سرمایه گذاری کلان 75 میلیون دلاری برای احداث مرکز تحقیق و توسعه محصول خبر دارد که طی 18 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

لوگوی جدید کرمان موتور و فونت تایپ کی ام سی KMC

افزایش تیراژ کرمان موتور تا 200 هزار دستگاه در سال طی دو سال آینده

فیروزی تصریح کرد.کرمان موتور قصد افزایش تیراژ تولیدی خود را دارد. این شرکت در سال جاری برای تولید 40هزار محصول هدف گذاری کرده است. اما در سال آینده تولید 60 هزار دستگاه خودرو را را در برنامه داریم  و طی دو سال آینده ظرفیت تولید کرمان موتور به 200 هزار دستگاه در سال افزایش خواهد یافت.

 در ادامه این مراسم مدیر عامل شرکت کرمان موتور در خصوص ویژگیهای محصول جدید گفت:این محصول در دسته خودروهای سدان با فرم‌بدنه فست بک( درب صندوق و شیشه عقب مستقل) قرار می  گیرد.و با طول 4780 میلیمتر از بزرگترین کراس اوور های بازار ایران نیز طول بیشتری دارد و به دلیل طراحی فست بک احتمالا به عنوان گزینه ای متمایز، مشتریان متفاوتی را جذب خواهد کرد.

یادآوری مینماید "KMC J7 " در واقع  "SEHOL A5 PLUS" چین است. سی هاو یکی از برندهای جوان خودروسازی در کشور چین با نام Sehol شناسایی می شود که در واقع حاصل همکاری سئات ، جک و فولکس واگن است. این برند توسط چینی ها سی هاو تلفظ می شود.

" KMC J7 " یک خودرو چهاردر لیفت‌بک (مانند زانتیا) است که طراحی اسپرت و جوان پسندی دارد. خودرو از منظر ابعاد برابر با 4780 میلیمتر در طول، 1820 میلیمتر در عرض و 1492 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2770 میلیمتر است. وزن خالص خودرو نیز برابر با 1485 کیلوگرم است.

در نمای جلوی یک جلوپنجره چند لایه نصب شده است که در امتداد لبه های آن چراغ‌های باریک جلو قرار گرفته است. چراغ‌هایی با طراحی نازک و تیز که در زمان روشن شدن جلوه بصری خوبی ایجاد می‌کنند.در قسمت عقب، خودرو به چراغ‌های با گرافیک جدید و یک اسپویلر بزرگ مجهز شده است. دو لوله اگزوز گرد در دو سمت سپرعقب تعبیه شده است.

سدان KMC J7 به موتور 1.5 لیتری توربو TGDi مجهز است که  172 اسب بخار را با گشتاور 280 نیوتن متر تولید می کند.این خودرو به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه (WDCT) مجهز است و شتاب صفر  نیز 8 ثانیه می باشد.

محصول جدید کرمان موتور با امکاناتی نظیر شش کیسه هوا برای سرنشینان جلو و نیز به‌ صورت جانبی و پرده‌ای، ABS و EBD، سیستم‌ کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)، ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA) و کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، سیستم کمکی ترمز اضطراری (BOS)، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، ترمز پارک برقی (EBP)، اتوهلد، ایزوفیکس، ایموبلایزر، روشن‌شدن اتوماتیک فلاشر با ترمز ناگهانی، سنسور پارک عقب، دوربین 360 درجه، سنسور باران، قفل ایمنی کودک و قفل مرکزی به بازار عرضه خواهد شد.

جی 7 در بخش تجهیزات رفاهی به تکنولوژی هایی نظیر کنترل الکترونیکی پایداری ESP، کنترل کشش TCS، ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HAC، ترمز اضطراری BOS، کنترل فشار با دتایرها TPMS، اتوهلد و دوربین 360 درجه مجهز است. همچنین در بخش امکانات رفاهی این خودرو مواردی همچون کروز کنترل، سنسور باران، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر 7 اینچی پشت فرمان، نمایشگر 10.4 اینچی عمودی در میانه کنسول، گرمکن و تنظیم برقی صندلی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک و ... به چشم می خورد.

منبع خبر: روابط عمومی صنایع خودروسازی کرمان