جمعه, 31 فروردین 1403
منو اصلی

 

Exeed Yaoguang جایگزینی برای مدل TXL

 

کراس اوور جدید و زیبای چری

خودروی مفهومی نمایش داده شده چری در تابستان امسال با نام زیبای Exeed Atlantic معرفی شد، اما کراس‌اوور جدید نامی کاملاً متفاوت خواهد داشت. کراس‌اوور جدید چری با نام Exeed Yaoguang ارائه می‌شود،  

اگرچه چری احتمالاً نام ساده و قابل تلفظ‌ تری برای صادرات خواهد داشت. به هر حال، ما وارث مدل معروف Exeed TXL را داریم که از سال 2018 در چین تولید می شود و از اواخر سال 2020 در روسیه به فروش می‌رسد.

کراس‌اوور جدید Yaoguang اولین مدل در سبک جدید طراحی شرکتی برند Exeed است. از ویژگی های این طراحی جدید می‌توان به چراغ های عمودی نیش دار، جلوپنجره بدون قاب و دستگیره های درب جمع شونده اشاره کرد. از نظر طول، مدل تازه وارد با مدل TXL (4781 میلی متر) مطابقت دارد، اما عرض آن 35 میلی متر (1920 میلی متر) بیشتر است. و برعکس، ارتفاع 59 میلی متر (1671 میلی متر) کمتر شده است. چرخ‌هایی با قطر 18 تا 20 اینچ برای انتخاب وجود دارد.

 

فضای داخلی کراس اوور جدید چری Exeed Yaoguang

 

فضای داخلی این خودرو نیز از طراحی جدید بهره می‌برد. پنل جلویی مانند مدل های فعلی از دو صفحه نمایش (هر کدام 12.3 اینچ) تشکیل شده است، در کنسول میانی تنها یک فضای جعبه مانند بزرگ برای قراردادن اقلام کوچک و یک صفحه برای شارژ بی‌سیم تلفن وجود دارد. اهرم سمت راست فرمان وظیفه کنترل گیربکس را بر عهده دارد.در بخش کنسول مرکزی فقط یک بخش کنترل سیستم تهویه با طراحی شیک با سه دسته چرخان وجود دارد.

اهرم‌های کنترل برقی صندلی های جلو اکنون به سبک مرسدس بنز روی درها قرار گرفته اند. اما دستگیره های باز کردن قفل از آنها حذف شده است: کلیدهای روی دسته‌های اصلی برای باز کردن قفل‌های برقی در نظر گرفته شده است. تمام دکمه های روی فرمان اکنون به صورت لمسی در آمدده است و موارد همچون سقف پانوراما، کروز کنترل تطبیقی و مجموعه ای از دستیارهای الکترونیکی را کنترل می‌کند.

 

خودرو جدید چری Exeed Yaoguang بر روی همان پلت فرم M3X مدل Exeed TXL ساخته شده

 

خودرو جدید چری Exeed Yaoguang بر روی همان پلت فرم M3X مدل Exeed TXL ساخته شده اما تغییر یافته است. فاصله بین دو محور از 2800 به 2815 میلی متر کشیده شده است، اما تغییر اصلی دمپرهای تطبیقی است که برای اولین بار برای یک خودروی چری ارائه شد. تا کنون، کراس‌اوور جدید چری Yaoguang در تنها نسخه با موتور 2.0 TGDI توربو (261 اسب بخار، 400 نیوتن متر) عرضه شده است، اما به جای گیربکس قبلی که تا کنون مدل های بزرگ Exeed به آن مجهز بودند، یک گیربکس کلاسیک هشت سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را به چهار چرخ برعهده دارد و مدل محور عقب نیز ارائه می‌شود. هفت مود رانندگی در کراس اوور جدید چری Exeed Yaoguang وجود دارد و حداکثر سرعت این خودرو 205 کیلومتر در ساعت است.

کراس اوور جدید چری اولین مدل در خط مونتاژ Chery Automobile Qingdao خواهد بود که در دو سال آینده در چینگدائو ساخته می‌شود. این مجتمع تولیدی با ظرفیت 200000 دستگاه در سال، 13 میلیارد یوان (1.93 میلیارد دلار) برای چری هزینه دارد، این مجموعه شامل یک فروشگاه مهر زنی، خطوط جوش (350 ربات در آنجا نصب شده)، خطوط رنگ آمیزی (78 روبات) و مونتاژ است. تولید کراس اوورهای چری Exeed Yaoguang در حال حاضر آغاز شده است، آنها تا پایان سال جاری در بازار چین به فروش خواهند رسید و بعداً یک پلاگین هیبرید به جمع مدل های این کراس اوور جدید چری اضافه ‌خواهد شد.

 

 
منبع خبر: