پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

تازه های خبر.

 

تاتا تیاگو EV، هاچ‌بک برقی ۱۰ هزار دلاری با برد ۳۱۵ کیلومتر

تاتا نسخهٔ الکتریکی هاچ‌بک تیاگو را برای بازار هند معرفی کرده است که قیمت پایهٔ آن از تنها ۸۴۹ هزار روپیه معادل ۱۰,۳۷۰ دلار آغاز می‌شود.  

 نسخهٔ پایهٔ این خودرو که XE نام دارد، به یک پکیج باطری کوچک ۱۹.۲ کیلووات ساعتی مجهز است اما با وجود این باطری‌های کوچک، به گفتهٔ تاتا، خودرو می‌تواند طبق معیارهای چرخهٔ رانندگی هند یا MIDC با هر بار شارژ تا ۲۵۵ کیلومتر را طی کند.اما کسانی که خواهان برد بیشتری هستند می‌توانند سراغ تیپ‌های بالاتر بروند که از پکیج باطری بزرگ‌تر ۲۴ کیلوواتی بهره می‌برند و برد ۳۱۵ کیلومتری را ارائه می‌کنند. گران‌ترین نسخهٔ تیاگو EV تیپ XZ+ Tech LUX است که از شارژر ۷.۲ کیلوواتی بهره می‌برد و ۱.۱۸ میلیون روپیه معادل ۱۴,۴۵۰ دلار قیمت دارد. به گفتهٔ تاتا، به استفاده از شارژرهای سریع می‌توان ظرف تنها ۳۰ دقیقه ۱۱۰ کیلومتر به برد این هاچ‌بک کوچک اضافه کرد.

این خودرو به یک موتور الکتریکی روی محور جلو مجهز است که ۷۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند تاتا شتاب صفرتاصد تیاگو EV را اعلام نکرده ولی گفته است که این ماشین می‌تواند ظرف ۵.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این شرکت هندی برای موتور الکتریکی و پکیج باطری هاچ‌بک برقی خود گارانتی ۸ ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتری را در نظر گرفته است.

منبع خبر: