جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون.

 

بازدید از خطوط تولید کرمان خودرو در ارگ جدید بم

شرکت کرمان خودرو همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو کرمان 1401، بازدیدی را برای خبرنگاران صنعت خودرو از خطوط تولیدی شرکت های خودروسازان بم و کرمان موتور و همچنین قطعه سازی این شرکت تدارک دید تا اصحاب رسانه از نزدیک با اقدامات صورت گرفته در خطوط تولید این شرکت، نحوه تولید و برنامه های توسعه ای آینده کرمان خودرو آشنا شوند.  

 شرکت کرمان خودرو با هدف کارآفرینی در منطقه بم کارخانه های خود را در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم تاسیس کرد. شرکت خودروسازان بم به عنوان یکی از زیرمجموعه های کرمان خودرو بوده که از سال 1397 با راه اندازی این سالن تولید با ظرفیت تولید 18 دستگاه خودرو در ساعت فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و تا کنون علاوه بر تولید  خودروهای لیفان و جیلی که در گذشته تولید می کرده است.  طی  سالهایی که محصولی را برای عرضه نداشته، برای اینکه از خط تولید آن بهره برداری و استفاده شود،  تصمیم به تولید برخی از محصولات شرکت کرمان موتور در  خط تولید خودروسازان بم گرفت.

در این راستا بخش هایی از بدنه خودرو جک J4 در خط تولید خودروسازان بم تولید می شود که از جمله آنها می توان به سازه جانبی بدنه جک J4 اشاره کرد که پس از ساخته شده در خودروسازان بم، برای تولید کامل بدنه به خط تولید کرمان موتور ارسال می شود. اما فعالیت اصلی خودروسازان بم اکنون در خصوص تولید کامل جک S3 بوده که بدنه آن به صورت ساخته شده از کرمان موتور به خط تولید خودروسازان بم آورده شده و سپس در خط تولید این شرکت تزیینات شامل تریم و چراغ ها، داشبورد، پیشرانه، گیربکس و سایر بخش های قوای محرکه جک S3 نصب می شود و خودرو جک S3 به صورت کامل از خط تولید خودروسازان بم خارج می شود.

تولید خودرو جک S3 که محصول کرمان موتور بوده در خط تولید خودروسازان بم اصلا موضوع عجیبی نیست. با توجه به اینکه خودروسازان بم یکی از زیرمجموعه های شرکت کرمان خودروست، بدین ترتیب به منظور جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از خواب سرمایه، این تصمیم هوشمندانه گرفته شده است. البته فعالیت های خودروسازان بم به این اقدامات محدود نشده و این شرکت در نمایشگاه خودرو کرمان محصول اختصاصی و جدید خود یعنی کراس اوور بک ایکس3 پرو BAC X3 را معرفی کرد که قرار است در همین کارخانه در کنار جک S3 کرمان موتور تولید شود. مدیر کارخانه خودروسازان بم طی بازدیدی که از این کارخانه داشتیم اظهار کرد که سال آینده در همین کارخانه خط رنگ فول رباتیک و بسیار پیشرفته با ظرفیت رنگ 18 دستگاه خودرو در ساعت احداث خواهد شد که اکنون در مرحله نصب تجهیزات است. مدیر کارخانه خودروسازان بم در ادامه گفت که این سالن رنگ از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در زمینه رنگ آمیزی بدنه خودرو بهره گرفته و کاملا به صورت فول رباتیک بوده و انتقال و جا به جایی از لحظه ورود به سالن رنگ تا خروج از سالن رنگ و ورود به سالن تریم و تزیینات به صورت مکانیزه و رباتیک انجام می شود.

در پایان باید ذکر کنیم که خودروسازان بم فعالیت خود را در دهه 1380 به عنوان نماینده فولکس واگن آغاز کرد و به دلیل تحریم ها به ناچار به سمت تولید و مونتاژ خودروهای چینی رفت.

منبع خبر: