جک S5 پرفروشترین محصول کرمان موتور در سالهای اخیر بوده و یکی از مهمترین محصولات حال حاضر این شرکت نیز محسوب می شود. با توجه به سالخورده شدن طراحی ظاهری و کابین این خودرو، کرمان موتور تصمیم به عرضه نسخه فیس لیفت این خودرو با چهره ای به مراتب مدرنتر، کابینی جدید و امکاناتی بیشتر گرفته است. البته که این نسخه فیس لیفت جک S5 ریبرند و ریبج هم شده و قرار است با برند بومی کرمان موتور و با نام کی ام سی X5 (KMC X5) به فروش برسد.

رونمایی کی ام سی X5 KMC X5 در نمایشگاه خودرو مشهد 1402

ویدیو رونمایی و معرفی کی ام سی X5 در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲

پس از ملاقات کوتاهی که در شرکت با این خودرو داشتیم، حال کرمان موتور رسما در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ کی ام سی X5 را رونمایی کرده است.

 

طراحی ظاهری

کی ام سی 

ویدیو رونمایی و معرفی کی ام سی X5 در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲

پس از ملاقات کوتاهی که در شرکت با این خودرو داشتیم، حال کرمان موتور رسما در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ کی ام سی X5 را رونمایی کرده است.

 

X5 (KMC X5) در نمای جلو تغییرات بسیار زیادی داشته و به مراتب مدرنتر از جک S5 به نظر می رسد. در این قسمت شاهد جلوپنجره با مش بندی ساده در ابعاد بزرگی هستیم که بیشتر بخش جلو را احاطه کرده است. این جلوپنجره از دو طرف با چراغ های دوتایی احاطه شده است. سبک طراحی چراغ ها به این صورت بوده که دیلایت با گرافیک خاص از چراغ های اصلی جدا بوده و چراغ های اصلی در قابی مجزا و مقداری پایینتر در سپر قرار گرفته اند. در لبه کاپوت هم لوگوی جدید کی ام سی را مشاهده می کنیم.

رونمایی کی ام سی X5 KMC X5 در نمایشگاه خودرو مشهد 1402

در نمای جانبی اما کمترین میزات تغییر را شاهد هستیم و عملا با همان پروفیل جانبی جک S5 رو به رو هستیم که سادگی طراحی این خودرو در بخش جانبی تضاد نسبی با طراحی تهاجمی و خشن نمای جلو و عقب دارد. البته که در کی ام سی X5 رینگ ها و آینه های جانبی تغییر کرده اند و گلگیر جلو نیز به لطف طراحی پروفیل جلو تغییراتی داشته است. در نمای عقب هم تغییراتی در راستای مدرنسازی KMC X5 صورت گرفته است. این خودرو برخلاف جک S5 دارای چراغ هایی به هم پیوسته LED بوده که گرافیک داخل آنها نیز کاملا نسبت به قبل متفاوت شده است. داخل سپر عقب هم چراغ دنده عقب و مه شکن قرار گرفته است. اما کلیت طراحی پروفیل عقب تغییری نداشته و عمده ترین تغییر به سپر و همین تغییر گرافیک چراغ ها مربوط می شود.

رونمایی کی ام سی X5 KMC X5 در نمایشگاه خودرو مشهد 1402

داخل کابین کی ام سی X5 کرمان موتور

کی ام سی X5 در بخش طراحی کابین کاملا نسبت به جک S5 تغییر کرده است. این خودرو کابینی با دیزاینی به مراتب مدرنتر داشته و کیفیت مواد اولیه در کابین نیز مقداری بهتر شده است. در میان داشبورد یک نمایشگر تبلت مانند بزرگ ۱۲.۸ اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده دارای درگاه اپل کاری پلی و اندروید اتو است. نمایشگرهای پشت فرمان نیز دیگر آنالوگ نبوده و یک نمایشگر دیجیتالی در این قسمت نصب شده است.

رونمایی کی ام سی X5 KMC X5 در نمایشگاه خودرو مشهد 1402

 

طراحی کنسول میانی KMC X5 نیز به مراتب مدرنتر شده و در این قسمت شاهد استفاده از شیفتر دنده الکترونیکی به جای شیفتر مکانیکی هستیم و کلید ترمز پارک برقی و اتوهلد نیز در این قسمت دیده می شود. به لطف الکترونیکی شدن شیفتر، فضای بسیار خوبی در زیر کنسول میانی در دسترس است که می توان وسایل مختلفی را در آن قرار داد. با توجه به اینکه ابعاد کی ام سی X5 ( KMC X5) نسبت به جک S5 تغییری نکرده، حجم فضای داخل کابین نیز تغییری نداشته است. اما کابین این خودرو به نسبت به کراس اوور کامپکت جادار بوده و فضای باری معادل ۴۹۰ لیتر را به شما ارائه می دهد. یکی دیگر از تفاوت های کی ام سی X5 نسبت به جک S5، اضافه شدن سانروف پانورامیک به این خودرو بوده که حس لوکس بودن بیشتری به سرنشینان منتقل می کند.

رونمایی کی ام سی X5 KMC X5 در نمایشگاه خودرو مشهد 1402

مشخصات فنی کی ام سی X5 (KMC X5 Specs)

کی ام سی X5 در بخش مشخصات فنی تفاوتی نسبت به جک S5 جدید TGDI نداشته است. این خودرو از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره می برد. این همان پیشرانه ای بوده که روی جک S5 نیوفس و همچنین کی ام سی K7 هم نصب شده است. ظاهرا کرمان موتور آپدیت جدیدی برای این پیشرانه اجرا کرده و این موضوع سبب شده تا توان تولیدی آن به ۱۸۱ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به ۳۰۰ نیوتن متر برسد. در این صورت مقداری شاهد افزایش توان نسبت به پیشرانه ۱۷۴ اسب بخاری با ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. البته ممکن است که در زمان تولید کرمان موتور مجبور شود KMC X5 را با همین ست آپ قدیمی به بازار عرضه کند. جدا از این صحبت ها، این خودرو به گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه مجهز بوده که نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند.

رونمایی کی ام سی X5 KMC X5 در نمایشگاه خودرو مشهد 1402

امکانات ایمنی و رفاهی KMC X5

کرمان موتور قصد دارد که کی ام سی X5 را در لوکسترین حالت ممکن به ایران عرضه کند که ارتقا خوبی نسبت به نسخه های قبلی داشته است. کراس اوور KMC X5 کرمان موتور در فولترین مدل دارای چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و نورپردازی، سیستم تهویه مطبوع دوکاناله، سنسور پارک جلو، سنسور نور و باران، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، سیستم پایش فشار باد تایرها، سانروف پانورامیک، دوربین ثبت وقایع، فرمان برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، هشدار برخورد از جلو و … است. البته این خودرو هنوز در مرحله اخذ استانداردهای مربوطه بوده و ممکن است تا زمان رونمایی رسمی تغییراتی در بخش آپشن ها داشته باشد.