یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

چشم انداز محصولات جدید چینی.

 

پیکاپ KMC T9 به نمایشگاه خودرو مشهد میرسد؟

یکی از مهم‌ترین رویدادهای خودرویی هم‌اینک در نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حال جریان است. خودروسازان متعددی از جمله گروه صنعتی سایپا، ایران‌خودرو، بهمن موتور، کرمان موتور، سانیار موتور و ... در این رویداد بزرگ حاضر شده و از محصولات متنوع و بعضا جدید خود رونمایی میکنند.  

کرمان موتور نیز با دست‌پر وارد نمایشگاه مشهد  شده و احتمال دارد در کنار محصولاتی همچون KMC X5 و KMC A5، از برادر بزرگ‌تر پیکاپ KMC T8  نیز رونمایی کند. پیکاپ جدید KMC T9 که در چین با نام جک T9 شناخته می‌شود، هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ باطنی نسخه ارتقایافته T8 به حساب می‌آید.

در نمای مقابل، جلوپنجره بزرگ مشکی‌رنگ دیده می‌شود که فاقد تزئینات کرومی بوده و از دو گوشه بالا به چراغ‌های دیلایت متصل شده است. چراغ‌های اصلی در طرفین جلوپنجره قرار گرفته و از پایین به چراغ‌های مه‌شکن متصل شده‌اند. سپر طراحی متفاوتی نسبت به نسخه قبلی داشته و اسپرت تر شده است. حفاظ‌های پلاستیکی و برجسته مشکی‌رنگ روی بدنه، ظاهری مقاوم و سرسخت را برای خودرو به ارمغان آورده‌اند.

کابین ماشین نیز از حالت قبلی درآمده و به بهترین شیوه ممکن برای یک خودروی پیکاپ چینی، به‌روزرسانی شده است. نمایشگر عمودی بزرگ ۱۰.۴ در وسط داشبورد، نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان، غربیلک دی کات با دکمه‌های کنترلی، کنسول مرکزی بزرگ با طراحی جدید و تریم چرمی و البته سانروف، المان‌های اصلی کابین را تشکیل می‌دهند.

کی‌ام‌سی T9 از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندره توربوشارژ استفاده می‌کند که به فناوری GDi مجهز است. این موتور، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF به هر چهار چرخ وارد می‌کند، هرچند حالت رانندگی عادی از نوع RWD است. این ماشین همچنین دارای قفل دیفرانسیل بوده و یک گزینه خوب برای گردش‌های آفرودی به شمار می‌آید.

پایداری KMC T9 از طریق سیستم‌های ABS، EBD، ESP، TRC، TCS، EBA، BAS، BA، ASR و DSC تضمین می‌شود. پیکاپ جدید شرکت کرمانی همچنین دارای امکانات متعددی از جمله ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم ورود بدون کلید، سیستم کنترل باد تایرها، سنسور باران، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه و ... است.

کی‌ام‌سی T9 به عنوان نسخه ارتقایافته T8 که به گیربکس اتوماتیک و امکانات متنوعی مجهز است، در بازار ایران با خودروهایی همچون فوتون تونلند اتوماتیک و مکث کلوت اتوماتیک و همین‌طور بهمن G9 (محصول شرکت ZX چین) رقابت می‌کند.

 
منبع خبر: روابط عمومی صنایع خودرو سازی کرمان