یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

رانندگی هوشمند با تجهیزات ساخت چین.

 

فناوری خودران بی وای دی؛

بی وای دی تا چند هفته دیگر از تکنولوژی رانندگی هوشمند جدیدی رونمایی خواهد کرد.  

بر اساس گزارش رسانه‌های چینی، این سیستم پیشرفته کمک‌راننده ADAS تا پایان ماه مارس امسال در دسترس خواهد بود. گفته می‌شود شاسی‌بلند دنزا N7 اولین خودرو در بین بیش از ۲۰ محصول چینی‌هاست که به این سیستم مجهز می‌شود و پس از آن شاهد ارائه تکنولوژی موردبحث در دیگر خودروهای بی وای دی نیز خواهیم بود.

منابع نزدیک به بی وای دی می‌گویند این ویژگی اولین بار در شهرهای بزرگی همچون شنزن عرضه می‌شود. تا همین سال پیش بخش اعظم فروش بی وای دی به خودروهای رده میانی فاقد سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته اختصاص داشت اما شرکت‌های سطح بالاتری همچون نیو، ژیپنگ، هواوی و لی اتو تکنولوژی رانندگی هوشمند را به‌صورت استاندارد عرضه کرده‌اند. از آنجایی که بی وای دی با برندهایی همچون یانگ وانگ و فانگ چنگ وارد بازار خودروهای برقی لوکس شده بنابراین در حال توسعه تکنولوژی‌های دستیار راننده پیشرفته است.

به نظر می‌رسد خود بی وای دی این تکنولوژی جدید را توسعه داده و اکثر قطعات را خودش ساخته است. این خودروساز چینی ماه پیش معماری ژوانجی را به نمایش گذاشت و مدیرعامل شرکت نیز اظهار داشت تیم رانندگی هوشمند بی وای دی از بیش از ۴ هزار نفر تشکیل شده است. در مقابل باید گفت اعضای تیم رانندگی هوشمند نیو، ژیپنگ و دیگر برندها به حدود ۱ تا ۱۵۰۰ نفر می‌رسد.

چینی‌ها در حال سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد دلاری در زمینه توسعه تکنولوژی رانندگی هوشمند هستند. بی وای دی در آینده می‌خواهد تمامی خودروهای با قیمت بالای ۴۲ هزار دلار را به‌صورت استاندارد با این تکنولوژی جدید عرضه کند و البته امکان سفارش آن در خودروهای ارزان‌قیمت‌تری همچون دلفین و آتو ۳ هم میسر خواهد بود. مدیرعامل این برند می‌گوید بیش از ۵۷ درصد خودروهای فروخته شده بی وای دی در سال قبل به سیستم‌های رانندگی هوشمند مجهز بوده‌اند. اگرچه چینی‌ها قبلاً این تکنولوژی را از برندهای دیگر خریداری کرده‌اند اما توسعه آن در داخل شرکت به معنی کاهش هزینه‌ها خواهد بود.

شایان ذکر است بی وای دی آماده عرضه سدان لوکس و برقی یانگ وانگ U7 با قدرت حدود ۱۳۰۰ اسب بخار و شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری می‌شود. این خودرو در کنار آفرودر لوکس U8 قرار خواهد گرفت که قیمتی فراتر از ۱۵۰ هزار دلار دارد و احتمالاً به تکنولوژی یاد شده مجهز می‌شود. بی وای دی با عرضه خودروهای لوکس‌تر می‌خواهد تکنولوژی پیشرفته‌ای را ارائه نماید و این حرکتی منطقی به نظر می‌رسد. استفاده از نرم‌افزار یکپارچه مشابه تسلا و ریویان باعث می‌شود بی وای دی راحت‌تر بتواند آپشن ها را در دسترس خریداران قرار دهد و مشکلات محصولات خود را به‌صورت از راه دور رفع کند.

 

  •  
 
منبع خبر: