یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون.

 

۱۰ هزار خودرو برقی جک از برند Yiwei در بازار جهانی

در ۲۱ فوریه، مراسم عرضه اولین سری از ۱۰ هزار خودروی Yiwei زیربرند جک که قرار است به آمریکای مرکزی و جنوبی صادر شوند، در کارخانه جک اسمارت در چین برگزار شد. این گروه شامل ۵۰۰۰ مدل Yiwei 3 و ۵۰۰۰ هاچ‌بک برقی E10X Huaxianzi می‌شود. Yiwei یک برند جدید مخصوص خودروهای برقی است که در آوریل ۲۰۲۳ تاسیس شد.  

هاچ‌بک برقی جک Yiwei E10X Huaxianzi از پک باتری سدیم یونی استوانه‌ای شرکت هینا باتری مستقر در پکن تامین می‌شود. طول این خودرو ۳.۶۵ متر، عرض آن ۱.۶۷، ارتفاع آن ۱.۵۴ متر و فاصله محوری آن ۲.۴ متر است.

این پک باتری با ظرفیت ۲۳.۲ کیلووات ساعت، برد حرکتی ۲۳۰ کیلومتر و مصرف برق ۱۰ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد این خودرو ۲۰ دقیقه و ۳۰ تا ۸۰ درصد آن ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

در ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳، اولین دسته از این خودروها به طور رسمی از خط تولید خارج شدند. در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ نیز جک Yiwei قصد دارد مدلی با برد ۳۰۰ کیلومتر عرضه کند.

 

جک

 

هاچ‌بک برقی جک Yiwei 3 در ژوئن ۲۰۲۳ با ابعاد ۱.۵۶/۱.۷۷/۴.۰۲ متر و فاصله محوری ۲.۶۲ متر عرضه شد. نسخه کم‌مصرف به یک موتور برقی ۷۰ کیلوواتی در جلو و پک باتری لیتیوم آهن فسفات ۴۱ کیلووات ساعتی مجهز است که برد حرکتی ۴۰۵ کیلومتری را فراهم می‌کند. نسخه پرقدرت به یک موتور برقی ۱۰۰ کیلووات ساعتی در جلو و پک باتری لیتیوم آهن فسفات ۵۱.۵ کیلووات ساعتی مجهز است که برد حرکتی ۵۰۵ کیلومتری را فراهم می‌کند.

در ژانویه ۲۰۲۴، جک ۳۹۲۰۰ دستگاه خودرو به فروش رساند که افزایش سالانه ۵۱.۹۱ درصدی را نشان می‌دهد. شرکت چینی همچنین ۱۸۶۰۰ دستگاه خودرو صادر کرد که نشانگر افزایش سالانه ۶۶.۸۵ درصدی و افزایش ماهانه ۲۷.۴۱ درصدی است.

منبع خبر: