یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

رنگ و بوی اسپرت برای وارداتی کرمان خودرو .

 

نسخه قویتر هیوندای کرتا رونمایی شد،

فیس‌لیفت میان‌نسلی هیوندای کرتا با ظاهر متفاوت، فناوری بهبودیافته و پیشرانه قوی‌تر به تازگی در هند عرضه شده است.  

 اکنون خودروساز کره‌ای از نسخه پرچمدار کرتا N لاین رونمایی کرده که در عین داشتن شاسی اسپرت‌تر و قوی‌ترین پیشرانه موجود، تمایز بصری گسترده‌تری نسبت به مدل‌های قبلی دارد.

کرتا N لاین در مقایسه با نسخه‌های استاندارد ظاهر متفاوتی دارد. نکته قابل توجه، جلوپنجره لانه زنبوری باریک‌تر آن است که به بخش پایینی چراغ‌های جلوی دوبخشی متصل شده است. در نتیجه لوگوی هیوندای در جلو کوچک‌تر شده و پایین‌تر از محل همیشگی سایر مدل‌های کرتا قرار گرفته است. اسکید پلیت آلومینیومی نیز بزرگتر شده و تزئینات قرمزرنگ در بخش پایینی سپر جلو به چشم می‌خورد.

تغییرات در بقیه بخش‌های بدنه به رکاب‌های جانبی اسپرت‌تر و افزونه‌های قرمزرنگ سپر عقب محدود می‌شود. این مدل همچنین از چرخ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، کالیپرهای ترمز قرمز، لوله‌های اگزوز دوگانه، رنگ بدنه تاندر بلو و چندین نشان N Line روی بدنه بهره می‌برد.

هیوندای هنوز فضای داخلی کرتا N لاین را رونمایی نکرده است، اما انتظار کابینی با تم تیره و رگه‌های قرمز، پدال‌های آلومینیومی و نمادهای N Line بیشتر را داریم. این مدل قدرتمند از سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته، کابین دیجیتال جدید با نمایشگرهای ۱۰.۲۵ اینچی دوگانه و تجهیزات رفاهی عالی بهره می‌برد.

 

هیوندای کرتا

 

کرتا با سه پیشرانه در هند موجود است، اما تنها قدرتمندترین آن‌ها در نسخه N لاین در دسترس خواهد بود. موتور بنزینی ۱.۵ لیتری T-GDi توربوشارژ که با فیس‌لیفت معرفی شد، توان ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۳ نیوتن متر تولید می‌کند. این خروجی بسیار بیشتر از ۱۱۳ اسب بخار توان موتورهای ۱.۵ لیتری بنزینی MPi و ۱.۵ لیتری دیزلی CRDi در نسخه‌های ضعیف‌تر است.

موتور توربو ۱.۵ لیتری T-GDi به طور انحصاری با جعبه‌دنده هفت‌سرعته دوکلاچه در دسترس است، اما ممکن است در آینده با گیربکس شش‌سرعته دستی عرضه شود. همانند سایر نسخه‌های N لاین، انتظار می‌رود هیوندای یک مجموعه شاسی مخصوص با تعلیق سفت‌تر و فرمان‌پذیری بهتر ارائه دهد که دینامیک رانندگی کرتا را بهبود می‌بخشد. همین امکانات خاص مدل کره‌ای را از نسخه‌های بالارده رقبایی مانند اشکودا کوشاک مونت کارلو و کیا سلتوس X لاین که اسپرت بودن آن‌ها به ظاهر محدود می‌شود، متمایز می‌کند.

پیش‌سفارش هیوندای کرتا N لاین آغاز شده است و در ۱۱ مارس در بازار هند عرضه خواهد شد. قطعا نسخه N لاین از سایر مدل‌های کرتا که بین ۱۳۲۷۲ تا ۲۴۳۱۲ دلار قیمت دارند، گران‌تر خواهد بود.

منبع خبر: