یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

کلنگ‌زنی بزرگترین مجموعه قطعه سازی جنوب‌شرق کشور توسط رایزکو در دل کویر ایران

 

ارگ جدید بم میزبان هلدینگ رایزکو دومین قطعه ساز بزرگ کشور.

به گزارش روابط عمومی صنایع خودرو سازی کرمان هلدینگ رایزکو بعنوان یکی از سه قطعه ساز بزرگ کشور در اقدامی قابل تقدیر به سرمایه گذاری، کلنگ زنی و احداث پروژه بزرگ مجموعه کارخانه های صنعتی رایزکو در شهرستان بم اقدام کرد. رییس هیات مدیره هلدینگ رایزکو اعلام کرد: با توجه به اهداف و سیاست های کلان صنعتی کشور در راستای برنامه ریزی برای تولید یک میلیون دستگاه خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم، گروه رایزکو پیشرفته ترین مجموعه تولید قطعات خودرو کشور را در این منطقه احداث می کند.  

استاندار کرمان در آیین آغاز اجرای این طرح تولیدی گفت: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم ظرفیت بزرگ ملی در حوزه خودروسازی به شمار می رود  و با توجه به افزایش ظرفیت تولید خودرو در این منطقه، از مهمترین نیازهای این حوزه حضور شرکت های قطعه ساز مطرح است.

فداکارافزود: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید مقررات خاص خود و همچنین مدیریت منسجم و موفقی دارد و وظیفه ما ایجاد و تقویت زیرساخت‌های موجود برای پاسخگویی نیازهای سرمایه‌گذار است.

 وی با اشاره به  افزایش تولید خودرو در بم از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه اضافه کرد: دولت باید در امر تسهیل و روان سازی کارها به سرمایه گذار کمک کند.

 شهسوارپورمدیر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز گفت: این منطقه به عنوان شهرک تخصصی تولید خودرو باید به سمت قطعه سازی حرکت کند که با این اتفاق در زمینه تولید رینگ، قطعات الکترونیکی و سایر موارد دیگر پیش می رویم و امیدواریم در آینده نزدیک در سایر زمینه های قطعات خودرو نیز توسعه یابیم.

وی افزود:د: اینک ۱۶ شرکت قطعه سازی فعال در منطقه ارگ جدید بم فعالیت دارند که این رقم در حال افزایش است و قصد داریم تا روی قطعات اصلی خودرو نیز سرمایه گذاری کنیم.

در این مراسم مهدی پاکدامن مدیر پروژه مجتمع صنعتی هلدینگ رایزکو در بم، گفت: پروژه های مختلفی برای تولید در منطقه بم در نظر گرفته شده که این پروژه ها در سه فاز و برای ۴ سال هدف گذاری شده است.

وی پروژه اول مجتمع صنعتی رایزکو را تولید رینگ آلومینیومی بر مبنای آخرین تکنولوژی روز دنیا اعلام کرد و افزود: پروژه دوم این مجتمع، تولید باتری پک است که با توجه به ترند جهانی و مسیر صنعت خودروسازی در حوزه خودروهای برقی و هیبریدی و نیاز کشور، برای مجتمع صنعتی رایزکو در منطقه ارگ جدید بم هدف گذاری شده است.

پاکدامن تاکید کرد: تولید قطعات موجود در سبد محصولات رایزکو بر اساس نیاز خودروسازان منطقه و ایجاد مرکزی برای توسعه صادرات تولیدات رایزکو با توجه به کاهش هزینه های لجستیک از دیگر پروژه های این مجتمع صنعتی خواهد بود.

مدیر پروژه مجتمع صنعتی هلدینگ رایزکو در بم اضافه کرد: این پروژه در فاز اول و در زمینی به مساحت ۵۴۰ هزار مترمربع خریداری شده و ظرفیت ساخت فضای مسقف تا ۳۰۰ هزار متر در آن فراهم است و در این پروژه  ۱۷۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۳۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ریالی مد نظر است که طی ۴ سال محقق خواهد شد.

پاکدامن در ادامه از برنامه دستیابی به ظرفیت تولید یک میلیون خودرو در منطقه بم خبر داد و بیان کرد: این میزان تولید هدف گذاری و در حال اجراست.

وی با اشاره به علت انتخاب منطقه بم برای سرمایه گذاری گفت: این منطقه مزیت های صادراتی خوبی دارد و دسترسی ویژه به مسیرهای لجستیکی، دریایی و هوایی و قرار گرفتن در نزدیکی کریدورهای حمل و نقلی از مزیت های این منطقه است. همچنین وجود زیرساخت توسعه و برخورداری از معافیت مالیاتی در منطقه ارگ جدید بم از دیگر مزیت ها و ارزش های این منطقه برای توسعه تولید است.

وی اذعان داشت: با تحقق  پروژه های این مجتمع، زمینه اشتغال ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بم فراهم خواهد شد.

آشنایی با هلدینگ رایزکو

هلدینگ رایزکو با قریب به سه دهه فعالیت و ۳۰ شرکت فعال با افزایش دامنه تولید محصولات تکمیل زنجیره ارزش و ارائه خدمات متنوع در شرکتهای زیر مجموعه در قالب یک هلدینگ تخصصی چند رشته ای صنعتی – سرمایه گذاری در حال حاضر به عنوان سهامدار اصلی کسب و کارهای مختلف در حوزه هایی چون خودروسازی تولید قطعات خودرو تولید کامپاندهای پیشرفته پلیمری نوآوری، صنایع خلاق و شتاب دهنده، صنایع غذایی انواع آب معدنی و مسئولیتهای اجتماعی فعال است. این مجموعه همواره کوشیده با ارتقاء سطح کمی و کیفی محصولات خود در سطح کلاس جهانی چشم اندازی روشن از فعالیتهای تولیدی و تجاری را در داخل و خارج از کشور ایجاد کند هلدینگ رایزکو با رعایت سطح استانداردهای جهانی در تولید محصولات مختلف توانسته است بازارهای صادراتی متنوعی را ایجاد و تعاملات بین المللی گسترده ای را مدیریت کند.

چرا بم؟

برنامه ریزی های تولید خودرویی کشور در خصوص تولید یک میلیون خودرو در سال در شهرستان بم و در منطقه ارگ جدید بم و شرایط ویژه مناطق اقتصادی جهت صادرات و تولید انرژی سبز و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان و نخبگان مناطق محروم و اقتصادی از دلایل انتخاب و سرمایه گذاری هلدینگ رایزکو است.

سرمایه گذاری هلدینگ رایزکو در بم

هلدینگ رایزکو در این پروژه ۵۵۰هزار متر مربع زمین را در فاز اول خریداری نموده است که در همین فاز ابتدای ۳۵۰هزار متر مربع آن به بهره برداری خواهد رسید هلدینگ رایزکو برای اجرایی نمودن این مجموعه عظیم ۱۷۵میلیون یورو و۳۵۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری در چهار سال خواهد نمود و با احداث این فاز از این پروژه عظیم ۲۵۰۰نفر اشتغال فعال ایجاد خواهد شد .

حول و توسعه در کشور جز با همدلی محقق نمی شود.

حمید رضا صمدی رئیس هیات مدیران رایزکو در آیین کلنگ زنی پروژه بزرگ مجموعه کارخانه های صنعتی رایزکو که با حضور استاندار کرمان،فرماندار بم و مسئولین استانی برگزار شد گفت همواره سعی کردیم در هلدینگ رایزکو جزء بهترین ها باشیم.

وی افزود: ما هنوز کار بزرگ را آغاز نکرده ایم و آمده آیم تا تعهد دهیم و با کمک و یاری یکدیگر این پروژه را به ثمر برسانیم،صمدی با اشاره به اینکه ایران بیش از 2.5 برابر ترکیه دارایی و نیروی انسانی دارد و از لحاظ معادن نیز بیش از سه برابر عربستان ظرفیت دارد گفت باید این ثروت را به چرخه اقتصاد وارد کنیم. وی چین را بعنوان مثال مطرح نمود که چگونه در ۴۵سال گذشته توانسته تبدیل به بزرگترین مهره اقتصادی جهان تبدیل شود و خود را به بازیگر بزرگ اقتصادی جهان تبدیل کند .

صمدی در ادامه خاطر نشان کرد:رهبر انقلاب در ۱۴سال گذشته همیشه تاکید بر اشتغال ،صنعت و امید داشته اند و ما وظیفه داریم همین خط مشی را برای ایجاد اشتغال و امید به جامعه پیش ببریم . ما باید از حواشی پرهیز کنیم و این حواشی نباید سد راه تولید شوند و باید رهنمود های رهبر معظم انقلاب را پیشه راه کنیم و تولید را افزایش دهیم نه آنکه بعنوان تولید کننده درگیر حواشی باشیم.

وی در پایان با توجه به منابع، ظرفیت و نیروی انسانی بسیار زیاد ایران در کل منطقه خاورمیانه گفت: با وجود این میزان دارایی و امکانات و بسترهای بسیار مهم انسانی و مالی در کشور، باید تلاش کنیم که ایران را بسازیم.

 

منبع خبر: