چهارشنبه, 22 آذر 1396
منو اصلی

 

 


ضرورت برنامه‌ریزی در همکاری با خودروسازان چینی

 


تاریخ ثبت: 1396/09/11

 

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت درباره نحوه همکاری خودروسازان داخلی با خودروسازان چینی در فضای پسابرجام، اظهار کرد: در فضای مثبت ایجاد شده در پسابرجام باید با خودروسازان چینی تعامل و همکاری مناسبی وجود داشته باشد؛ زیرا چینی‌ها در خودروسازی رشد بسیار زیادی را به ثبت رسانده‌اند و شرکت‌های ایرانی می‌توانند از دانش فنی و تکنولوژی آنها بهره‌مند شوند.  

ابوالفضل خلخالی با بیان اینکه انتقال دانش فنی از شرق به ایران خواهد رسید، تاکید کرد: نکته مهم این است که نحوه فعالیت و همکاری با طرف چینی کاملا مشخص و برنامه مدون و قابل اتکایی در زمینه فعالیت با آنها ترسیم شود؛ این در حالی است که هم اکنون همکاری با خودروسازان چینی بدون هیچگونه هدف و برنامه‌ریزی مناسبی صورت می‌گیرد. او یادآور شد: در سطح بین‌المللی روال فعالیت خودروسازان جهانی اینگونه است که طراحی محصول در کشور مادر صورت می‌گیرد و مونتاژ محصول با توجه به‌صرفه اقتصادی در چین انجام می‌شود، اما روند فعالیت در ایران کاملا عکس است. این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: در خودروسازی ایران، زمانی که جوینت‌ونچری با شرکت‌های چینی ایجاد می‌شود، طرف ایرانی تنها به مونتاژ محصول می‌پردازد و تاکیدی بر انتقال دانش فنی و تولید محصول مشترک از سوی طرف ایرانی وجود ندارد. ضمن اینکه برنامه جدی نیز برای خدمات پس از فروش مناسب محصولات چینی به چشم نمی‌آید. وی با بیان اینکه در مجموع می‌توان گفت ارتباط با چینی‌ها بسیار مناسب است اما این ارتباط نیاز به برنامه‌ریزی هدفمند دارد، یادآور شد: در سطح کلان و سیاست‌گذاری صنعت خودرو باید برنامه فعالیت خودروسازان در سطح بین‌المللی تدوین شود.

 

 


منبع خبر:            تعداد بازدید: تعداد مطالعه:15


 

دیدگاه کاربران