جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

معرفی رسمی هیوندای سوناتا 2020: ظاهری متفاوت، ابعادی بزرگ‌تر

هیوندای حدود یک ماه پیش از برگزاری نمایشگاه خودروی نیویورک 2019 از نسل جدید سوناتا 2020 رونمایی کرد.  


هشتمین نسل سدان میان سایز سوناتا که کاملاً نونوار شده از استایل بدنه‌ی چهار درب کوپه مانند اسپورت تری بهره برده که همین روند را در ششمین نسل این خودرو نیز دیده بودیم.


نسل جدید سوناتا اولین خودرویی است که از زبان طراحی جدید این خودروساز کره‌ای با نام Sensuous Sportiness سود می‌برد. کانسپت سال پیش له فیل روگ برای اولین بار این زبان طراحی را به نمایش گذاشته بود.


معاون ارشد مرکز طراحی هیوندای می‌گوید:

سوناتا از روح کوپه مانند خلاقی برخوردار است. اورهنگ کوتاه، خط سقف شیب‌دار و بخش عقبی کوتاه باعث ایجاد احساسی متوازن شده و عناصر کرومی خاص هیوندای هم‌اکنون روی کاپوت دیده شده و حس خودروی طویل‌تری را ایجاد کرده است. این خودرو همچنین دارای چراغ‌های LED می‌باشد. این ویژگی‌ها باعث به ثمر نشستن زبان طراحی Sensuous Sportiness می‌شوند.


سوناتا 2020 بازهم برای اولین بار از لامپ‌های نورانی پنهان کانسپت HDC-2 سود برده است. همان‌گونه که هیوندای می‌گوید، این لامپ‌ها در زمان خاموش بودن خودرو بصورت متریال کرومی به نظر می‌رسند اما زمانی که خودرو روشن شده جذابیت خود را آشکار کرده و به عنوان دیلایت عمل می‌کنند.


هیوندای می‌گوید این سدان میان سایز 30 میلی‌متر ارتفاع کمتر و 25 میلی‌متر پهنای بیشتری دارد. فاصله‌ی بین محوری نیز 35 میلی‌متر افزایش یافته و طول کلی خودرو نیز هم‌اکنون 45 میلی‌متر بیشتر است.


تلاش‌های هیوندای برای تولید سوناتایی لوکس‌تر و جذاب‌تر تنها به بدنه محدود نمی‌شود زیرا کابین نیز اورهال شده است. طراحان این شرکت ادعا می‌کنند در داخل کابین از عناصر الهام گرفته از هواپیماها استفاده کرده‌اند. بخش داخلی خودرو هم‌اکنون فضای بهتری داشته و ارتفاع داشبورد و ورودی‌های هوای فشرده و جمع‌وجور ظاهر تر و تمیزتر و سبک تری ایجاد کرده‌اند.


صفحه‌نمایش پشت آمپرها کاملاً دیجیتالی بوده و صفحه لمسی مربوط به سیستم اطلاعات سرگرمی نیز از دکمه‌های لمسی بهره برده است. همچنین کنترل گیربکس اتوماتیک جدیدی طراحی شده که بجای شیفتر متداول از دکمه‌ها استفاده می‌کند. هیوندای تأیید کرده این خودرو از کلید دیجیتال مبتنی بر گوشی‌های هوشمند استفاده خواهد کرد. مالکان این خودرو قادر خواهند بود برنامه‌ی موبایلی را دانلود کرده و سپس از آن برای باز کردن در و استارت سوناتا استفاده کنند.


فروش نسل جدید هیوندای سوناتا 2020 از نیمه دوم سال جاری در سراسر جهان آغاز خواهد شد.

منبع خبر: