جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو :

 

ناتوانی وزارت صمت در ترخیص خودروها سرمایه های مردمی را نابود کرد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در حل مشکل ترخیص خودروهای دپو شده از گمرکات، مستمسک قانونی با عنوان مصوبه هیات وزیران در اختیار دارد اما توانایی انجام این کار را ندارد و این امر منجر به نارضایتی و از بین رفتن سرمایه های مردمی شده است.  

مهدی دادفر گفت . یکی از کوچکترین موضوعات در وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع ترخیص خودروها است زیرا کاملا دارای شفافیت بوده و معضل پیش پا افتاده ای به شمار می رود، اما حل نشدن این مشکل عدم توانمندی این وزارت خانه رادر این نقطه، کاملا محرزکرده است.
وی با اشاره به دلایلی که در هفته های ابتدایی برای عدم ترخیص خودروها مطرح می شد، تصریح کرد: در هفته های نخست مشکل عدم هماهنگی دستگاه ها باعث عدم ترخیص شد اما پس از گذشت دو ماه از مصوبه هیات وزیران و انجام نشدن کاری خاص در این زمینه، این روند نشان از بی تدبیری دارد.
این فعال در حوزه تجارت خودرو با بیان این که تشتت آرا در تصمیم گیری ها، ناهماهنگی سازمانی، عدم نگرش سیستمی و بی کفایتی در اجرای مصوبه دولت قاطعانه منجر به نارضایتی مردمی در این زمینه شده است، اظهار کرد: این شرایط در حالی وجود دارد که فعالان سایر حوزه ها نظیر تولید و تجارت نیز با مشکل مواجه هستند و انجمن با دیدن این شرایط ناگزیر به سکوت می شود زیرا حتی وجود 15 هزار پرونده قضایی و نارضایتی مردم در این زمینه، در برابر مشکلات فعلی تولیدکنندگان هیچ بوده که نشان از بی کفایتی زارت خانه در این زمینه است .
دادفر ادامه داد: یا این توانایی در وزیر وجود ندارد و یا زیرمجموعه های مرتبط دارای توانمندی نیستند که لازم است هرچه سریع تر نسبت به انتصاب مدیری مدبر در این زمینه اقدام شود.
واقعا این موضوع پیش افتاده بوده و نکته جالب این است که دوستان به دنبال توقیف قضایی هستند در حالی که در شرکت های نمایندگی، توقیف قضایی به صورت محدود وجود دارد و به 200 دستگاه هم نمی رسد آقایان نظر دارند توپ را به زمین قوه قضاییه بیندازند بدیهی است معضل موجود به عدم توانمندی وزارت صنعت باز می گردد.

منبع خبر: