در این سری مطالب به بخش سدانها وارد شدیم. بخش سدانها در رقابتهای پدال با گروه سدانهای سابکامپکت آغاز میشد. این خودروها غیر از کشورهایی مثل هند، در بیشتر کشورهای دنیا کوچکترین سدانهای بازار محسوب میشوند.
ازجملهٔ سدانهای سابکامپکتی که در بازار کشورمان حضور دارند نیز میتوان به رانا و ساینا اشاره کرد. در این گروه در رقابتهای پدال اما دوازده شرکتکننده حضور داشتند که عبارتاند از:
هیوندای اکسنت
نیسان ورسا
سئات تولدو
اشکودا راپید
پژو 301
سیتروئن الیزه
رنو سیمبل
لادا وستا
تویوتا یاریس iA
میتسوبیشی میراژ
هوندا سیتی
سوزوکی سیاز
این دوازده سدان سابکامپکت در مرحلهٔ مقدماتی طی شش دوئل باهم به رقابت پرداختند تا از بین آنها شش شرکتکننده راهی مرحلهٔ یکچهارم نهایی شوند. خودروهایی که به این مرحله راه یافتند به شرح زیرند:
هوندا سیتی
هیوندای اکسنت
تویوتا یاریس iA
سیتروئن الیزه
اشکودا راپید
داچیا لوگان
در مرحلهٔ یکچهارم نهایی نیز این سدانها طی سه دوئل به مصاف هم رفتند و از بین آنها هیوندای اکسنت، تویوتا یاریس iA و اشکودا راپید راهی مرحلهٔ نیمهنهایی شدند؛ اما به خاطر فرد بودن تعداد این راهیافتگان، هوندا سیتی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به برندگان پیوست تا تعداد راهیافتگان گروه سدانهای سابکامپکت به مرحلهٔ نیمهنهایی به چهار خودرو افزایش پیدا کند. بدین ترتیب این چهار ماشین در مرحلهٔ نیمهنهایی رودرروی یکدیگر قرار گرفتند تا نهایتاً هیوندای اکسنت و اشکودا راپید بهعنوان فینالیستهای این گروه انتخاب شده و مجوز حضور در مرحلهٔ نهایی را دریافت کنند.
در آخرین دوئل گروه سدانهای سابکامپکت مجموعاً 1034 رأی به ثبت رسیده است اما تعداد آراء هردو خودرو تقریباً مساوی است بهگونهای که اکسنت 516 رأی و راپید 518 رأی دریافت کردهاند. با توجه به اینکه اختلاف آراء دو خودرو بسیار جزئی است، عادلانه نبود که به خاطر تنها دو رأی اشکودا راپید را پیروز دوئل و قهرمان گروه بدانیم. به همین دلیل تصمیم بر این شد که هردو خودرو بهطور مشترک بهعنوان برندگان و قهرمانان گروه سدانهای سابکامپکت اعلام شوند.
هیوندای اکسنت برای اینکه به این عنوان دست پیدا کند در مرحلهٔ مقدماتی نیسان ورسا، در یکچهارم نهایی هوندا سیتی و در مرحلهٔ نیمهنهایی تویوتا یاریس iA را از سر راه برداشت. از سوی دیگر، اشکودا راپید هم برای اینکه خود را به فینال برساند در مرحلهٔ مقدماتی پسرعموی خود یعنی سئات تولدو را مغلوب ساخت و سپس داچیا لوگان و هوندا سیتی را در مراحل یکچهارم نهایی و نیمهنهایی کنار زد اما در فینال هیچکدام از این سدانها نتوانستند بر دیگری غلبه کنند و برای همین باید عنوان قهرمانی را باهم تقسیم نمایند.