جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

خودروی اختصاصی تویوتا برای چینی ها

تویوتا چندی پیش یک محصول کاملا جدید برای چینی ها معرفی کرد، خودرویی که در ظاهر می توانیم آن را نیمه لکسوس و نیمه تویوتا با چاشنی خودروهای چینی بدانیم.  

بخش چینی شرکت خودروسازی تویوتا با شریک چینی خود یعنی GAC، به تازگی یک خودروی شاسی بلند کاملا جدید تحت عنوان "وایلدلندر" رونمایی کرده اند و قرار است که تنها بازار بزرگ چین را تحت پوشش قرار دهد.

این خودرو در ظاهر شباهت بسیار زیادی به خودروی شاسی بلند "تویوتا راوفور" دارد، با این حال سازندگان سعی کرده اند تا با ایجاد تغییر در چهره اتومبیل یک محصول کاملا جدید خلق کنند و در این مسیر کمی هم از محصولات لکسوس الگوبرداری کرده و در چهره این اتومبیل بکار گرفته اند.

درحالی که هیچکس قصد ندارد محصول جدید و مخصوص برای بازار چین تویوتا را یک لکسوس بدانید، با این حال چهره اتومبیل در نگاه اول هرکسی را به یاد محصولات لکسوس خواهد انداخت و مهم ترین دلیل آن هم طراحی انتخاب شده برای جلوپنجره اتومبیل خواهد بود که نزدیک به ¾ آن از جلوپنجره محصولات نسل جدید لکسوس برداشته شده و بر روی این شاسی بلند چینی تویوتا بکار گرفته شده است.

 

تویوتا



تویوتا این خودروی شاسی بلند را با دو پیشرانه در اختیار مشتریانش قرار خواهد داد. ابتدا یک موتور بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر که به صورت تنفس طبیعی هوای مورد نیاز سیلندر را برای ایجاد احتراق و تولید نیروی 170 اسب بخاری تامین می کند و دوم یک سیستم محرک هیبریدی خواهد بود که متشکل از یک موتور بنزینی 2.5 لیتری با حداکثر خروجی قدرت 219 اسب بخاری خواهد بود. برای موتور اول یک جعبه دنده اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است، اما بر روی پیشرانه دوم یک گیربکس اتوماتیک E-CVT ارائه خواهد شد که حالت های مختلف رانندگی از جمله "نرمال"، "اکو" و "اسپرت" را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

تویوتا در رابطه با قیمت این خودرو صحبتی نکرده است، اما پیش بینی می شود که تویوتا وایلدلندر تا قبل از پایان سال جاری وارد بازار چین شود.

 

خودروی اختصاصی تویوتا برای چینی ها + تصاویر
منبع خبر: