جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

رنو مورفوز ،آینده کراس اوورهای برقی رنو را به تصویر کشید

کمپانی خودروسازی رنو با معرفی یک خودروی کانسپت کاملا جدید، چشم انداز کراس اوورهای برقی خود را به تصویر کشید.  

در حالی که رنو خود را برای نمایشگاه بین المللی ژنو 2020 آماده کرده بود تا جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارد، اما شیوع ویروس کرونا در کشور سوئیس باعث شد تا جدیدترین دوره از نمایشگاه اتومبیل ژنو 2020 و همچنین اولین دوره از آن در دهه جدید میلادی لغو شود.

 



با این وجود، برخی از خودروسازان بزرگ جهانی طاقت صبر کردن تا نمایشگاه نیویورک را نداشتند و به صورت آنلاین، اقدام به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود کرده اند. همچون کمپانی خودروسازی رنو که در روز گذشته اقدام به معرفی کانسپت جدید خود تحت عنوان "مورفوز" کرد و به نوعی نمایانگر چشم اندازه برقی کراس اوورهای نسل بعد این خودروساز فرانسوی خواهد بود.

 



طبق گفته رنو، این خودروی کانسپت برقی ترکیبی از ویژگی های خودروی شاسی بلند، کوپه و همچنین خودروهای سدان خانوادگی خواهد بود که یک طراحی منحصربه فرد داشته و یک عملکرد بهینه و کارآمد خواهد داشت.

 



با این وجود که خودروی جدید رنو تنها یک طرح مفهومی است، شرکت خودروسازی رنو برخی ویژگی های آن را اعلام می کند که در صورت توسعه و رسیدن به مرحله تولید برای آن پیش بینی شده است. از جمله سیستم رانندگی خودکار سطح 3 و همچنین یک سیستم محرک تمام الکتریکی که استفاده از آن بر روی خودروی جدید رنو به لطف پلتفرم جدید CMF-EV امکان پذیر شده است.

 



پلتفرم جدید باعث می شود تا باتری های اتومبیل در کف اتومبیل نصب شوند و از این جهت به مرکز ثقل اتومبیل کمک خواهد کرد و علاوه بر این، باعث می شود تا کابینی طولانی تر با فضای بیشتری برای سرنشینان طراحی شود. هرچند رنو مدعی است که امکان ساخت دو نسخه متفاوت از این اتومبیل برای مصارف شهری و یا مصارف بیرون از شهری و مسافرتی وجود دارد.

 



در این خصوص رنو می گوید که نسخه شهری این خودرو با طول 4.40 متری و همچین با فاصله بین دو محور 2.73 متری ساخته خواهد شد که با پیش بینی مجموعه باتری های 40 کیلووات ساعتی برای آن، می تواند محدوده حرکت 400 کیلومتری با یکبار شارژ کامل باتری ها داشته باشد. برای نسخه مسافری، رنو ابعاد اتومبیل را گسترش داده و همچنین از یک سیستم محرک بسیار قوی تر استفاده خواهد کرد.

در نسخه مسافری طول خودرو 4.80 متر و همچنین فاصله بین دو محور آن 2.93 متر خواهد بود که فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می دهد و از طرفی دیگر، مجموعه باتری های 90 کیلووات ساعت اتومبیل امکان رانندگی تا حداکثر 700 کیلومتر را فراهم خواهد کرد.

منبع خبر: