جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

بائوجون RC-5، لیفت بکی کامپکت برای بازار چین

بائوجون برندی چینی است که در مالکیت جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز بوده و امسال پروژه‌های بسیاری در دست اقدام دارد.  

بائوجون برندی چینی است که در مالکیت جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز بوده و امسال پروژه‌های بسیاری در دست اقدام دارد.

این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای عرضه 6 خودروی کاملاً جدید در سال جاری بوده و از جمله این خودروها می‌توان به RC-5 اشاره کرد که آن را مشاهده می‌کنید. این عضو جدید خانواده‌ی بائوجون یک لیفت بک کامپکت است که جایگزین سدان 630 شده است. 630 در سال 2011 و به عنوان اولین خودروی این برند تولید شده بود.

بائوجون RC-5 در بحث طراحی از برادر بزرگ‌تر یعنی RC-6 الهام گرفته و دارای بدنه‌ی 5 درب با استایل فست بک است. همچنین در این خودرو زبان طراحی جدید بائوجون و لوگوی الماس مانند جدید استفاده شده است.

نمای جلوی این خودرو شبیه جدیدترین محصولات شرکت بوده و از چراغ‌های جلوی روی سپر و دیلایت های افقی در بالای آن‌ها استفاده شده است. جلوپنجره هم شبیه مینی ون RM-5 می‌باشد. وقتی از پروفایل جانبی به خودرو نگاه کنید RC-5 را بسیار شبیه مدل بزرگ‌تر RC-6 خواهید یافت و تنها تفاوت آن‌ها ارتفاع نزدیک‌تر به سطح زمین و طراحی متفاوت چراغ‌های جلو و عقب می‌باشد.

فعلاً تصویری رسمی از کابین محصول جدید بائوجون منتشر نشده اما انتظار می‌رود در این بخش نیز از RC-6 الهام گرفته شود و در آن پشت آمپرهای دیجیتال و صفحه‌نمایش اصلی بکار رود. بائوجون می‌گوید RC-5 از سیستم ارتباطی اینترنت اشیا سود خواهد برد.

بنا به گفته رسانه‌های چینی، این خودرو طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 4650/1806/1458 میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن به 2700 میلی‌متر می‌رسد. ابعاد این خودرو مشابه نسل پیشین اشکودا اوکتاویا می‌باشد.

طبق شنیده‌ها پیشرانه‌های RC-5 نیز از دو نمونه 4 سیلندر بنزینی شامل 1.5 لیتری تنفس طبیعی 99 اسبی و 1.5 لیتری توربوی 147 اسب بخاری تشکیل شده است. یک گیربکس 6 سرعته دستی به‌صورت دستی در دسترس بوده و گیربکس اتوماتیک نیز در آینده ارائه خواهد شد.

منبع خبر: