یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

عرضه خودروی جدید آرک فاکس آلفا تی در بازار چین

بازهم خودروی الکتریکی دیگری از بازار چین پدیدار گردید. این خودرو که آرک فاکس آلفا تی نام دارد یک شاسی‌بلند ظریف و صیقلی است که توسط جوین ونچر بایک و مگنا ساخته خواهد شد.  

اما بد نیست بدانید آرک فاکس یک برند الکتریکی است که زیر مجموعه BJEV که خودش هم زیرمجموعه بایک است کار می‌کند. این شرکت قبلاً چند خودرو مفهومی را معرفی کرده بود اما ظاهراً آلفا تی اولین محصول تولیدی آن است.

نیروبخش این شاسی‌بلند الکتریکی یک جفت پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی 218 اسبی و گشتاور 360 نیوتون متری است. این پیشرانه‌ها توسط باتری 93.6 کیلووات ساعتی ساخت کمپانی SK در کره جنوبی تغذیه می‌شوند. تست‌های قدیمی NEDC برد این خودرو را 653 کیلومتر تخمین زده‌اند.

فعلاً جزئیات زیادی از آلفا تی در دست نیست. با این وجود می‌دانیم که طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با 4788/1940/1683 میلی‌متر و فاصله بین محوری آن نیز 2915 میلی‌متر می‌باشد. این تناسبات باعث ایجاد شاسی‌بلندی با ظاهر بسیار خوب شده‌اند. از جمله ویژگی‌های ظاهری آلفا تی می‌توان به خط سقف خمیده، نمای جلوی تیز، پروفایل جانبی برجسته با خطوط بدنه گوشه‌دار و نمای عقب با نوار نورانی مشابه شاسی بلندهای پورشه اشاره کرد.

گفته می‌شود محصول جدید آرک فاکس با سیستم خودران سطح 2 و سیستم‌های همگام با ارتباط 5G عرضه خواهد شد و در آینده سیستم خودران سطح 3 را نیز عرضه خواهد کرد.

قیمت این خودرو از 280 هزار یوان معادل 39564 دلار شروع شده و اولین نمونه‌های آن از ماه آگوست به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

منبع خبر: