یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

وحشی‌تر و سبک‌تر

 

جدیدترین تصاویر جاسوسی از ب‌ام‌و M5 CS،

مدتی است ب‌ام‌و در حال توسعۀ نسخهٔ CS سوپر سدان M5 است. حال پروتوتایپی از این خودرو در پارکینگی خارج از پیست نوربرگ‌رینگ دیده شده است.  

وجود نام CS در M5 بدین معنا است که باید انتظار ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های گود اسپرت، سیستم اگزوز جدید و رینگ‌های جدید را داشته باشیم. این پروتوتایپ آزمایشی همچنین استتار کمتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد که این یعنی می‌توان ویژگی‌های ظاهری آن‌را هم تشخیص داد.

با توجه به این تصاویر، M5 CS نسبت به M5 معمولی و کامپتیشن، علاوه بر رینگ‌های جدید مذکور، از اسپویلر عقب، سپرهای متفاوت با ورودی‌های هوای جدید در جلو، لبهٔ بزرگ‌تر سپر جلو و دیفیوزر جذاب‌تر هم برخوردار خواهد بود. انتظار می‌رود پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربوی خودرو نیز قدرت کمی بیشتری نسبت به 625 اسب بخار M5 کامپتیشن داشته باشد. این در حالی است که گزارش‌های قبلی احتمال داده‌اند M5 CS به یک پیشرانهٔ V8 کاملاً اصلاح‌شده مجهز باشد که می‌تواند با تکنولوژی هیبریدی خفیف هم همراه باشد.

M5 CS اما بخشی از خانوادهٔ فیس‌لیفت سری 5 خواهد بود که چندی پیش تصاویر آن به‌صورت آنلاین افشا شد. با توجه به این تصاویر، در سری 5 جدید شاهد تغییراتی ظاهری مثل چراغ‌های جلو و عقب جدید و به‌روزرسانی جزئی جلوپنجره خواهیم بود. M5 CS در نیمهٔ دوم سال جاری و پس از معرفی رسمی فیس‌لیفت سری 5 رونمایی خواهد شد.

 
منبع خبر: