شنبه, 15 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

تجربه رانندگی با هیوندای آیونیک الکتریک 2020

هیوندای آیونیک با عرضه در سال 2016 اولین خودروی اقتصادی کامل این برند کره‌ای بود. آیونیک که در کل شبیه تویوتا پریوس کار شده روی راندمان تمرکز زیادی داشته و با سه نسخه الکتریکی کامل، پلاگین هیبریدی و هیبریدی در دسترس است. در واقع آیونیک به ویژه در نسخه تمام الکتریکی خودرویی موفق بوده است.  

البته طی چند سال گذشته آیونیک الکتریک تحت تأثیر دیگر محصولات الکتریکی این برند همچون کنا الکتریک، کیا نیرو الکتریکی و سول الکتریکی قرار گرفته است. به همین خاطر هیوندای اقدام به ارتقای این خودرو کرده است. تغییرات آیونیک فیس لیف چیزی بیش از سپرها و چراغ‌ها بوده، چیزی که در خودروهایی با این قیمت معمول می‌باشد.

هیوندای آیونیک الکتریک

در آغاز باید به بهبود قوای محرکه اشاره کرد. مدل قبلی از باتری 28 کیلووات ساعتی و برد 280 کیلومتری بر مبنای تست‌های قدیمی NEDC استفاده می‌کرد اما مدل فیس لیفت شده دارای باتری بزرگ‌تر 38.3 کیلووات ساعتی و البته برد 311 کیلومتری است.

هیوندای آیونیک الکتریک

این افزایش شعاع حرکتی در حالی رخ داده که قدرت پیشرانه از 118 به 134 اسب بخار و گشتاور هم از 295 به 395 نیوتون متر رسیده است؛ و به خاطر تکمیل تغییرات رخ داده در این بخش هیوندای بجای شارژر 6.6 کیلوواتی از نمونه 7.2 کیلوواتی استفاده کرده که باعث کاهش مدت‌زمان شارژ باتری شده است.

هیوندای آیونیک الکتریک

آیونیک همچنین دارای برخی ویژگی‌های برادران خود می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به ارتباط ریموت بلولینک و ترمز احیا شونده هوشمند اشاره کرد که ترافیک پیش رو را بررسی کرده تا بهترین مدیریت انرژی را داشته باشد. شما همچنین می‌توانید به‌صورت دستی میزان انرژی احیا شده را تنظیم کنید. البته این آیونیک می‌تواند با استفاده از سیستم یاد شده به‌صورت کامل متوقف شود و بنابراین در تئوری شما تنها با پدال گاز رانندگی خواهید کرد.

هیوندای آیونیک الکتریک

از دیگر بهبودهای خودرو می‌توان به شیشه‌های دودی، پشت آمپرهای تغییر یافته، دیلایت ها و چراغ‌های عقب LED، رینگ‌های 16 اینچی جدید و برخی سیستم‌های ایمنی همچون هشدار برخورد از جلو و دستیار پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده اشاره کرد.

آیونیک 2020 در جاده ماهیت خود را به خوبی نشان می‌دهد. هرگز شک نخواهید کرد که این‌ یک خودرو با طراحی اقتصادی بوده و چنین چیزی همواره در اولویت است. وزن اضافی باتری بزرگ‌تر به این معنی است که اگرچه قدرت بیشتری وجود دارد اما پرفورمنس خودرو شبیه قبل است. آیونیک الکتریک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 10.2 ثانیه‌ای داشته که در حالت اسپورت به 9.9 ثانیه کاهش می‌یابد.

هیوندای آیونیک الکتریک

همانند تمامی محصولات کیا و هیوندای، ناله‌ی ضعیفی از پیشرانه الکتریکی به گوش می‌رسد؛ و زمانی هم که سرعت خودرو بالا رود صدای باد هم پدیدار خواهد شد.

هیوندای آیونیک الکتریک

فرمان خودرو دقیق اما عاری از هرگونه احساس بوده و تنظیمات سیستم تعلیق نیز بیشتر مناسب بزرگراه است تا شهر زیرا دست‌اندازهای مسیر در سرعت‌های پایین به کابین منتقل می‌شود. تکان های بدنه در حد معقولی نگه داشته شده اما بهتر است با آن به فکر هیجان سواری نباشید.

هیوندای آیونیک الکتریک

اما برسیم به کابین که چهار فرد بالغ را به راحتی در خود جای داده و اگرچه محفظه بار آن در مقایسه با خودروهای خانوادگی کوچک است اما با فضای 357 لیتری خود بهتر از اکثر سوپرمینی ها می‌باشد. صندلی‌های عقب هم تا می‌شوند تا فضای 1417 لیتری ایجاد شود.

هیوندای آیونیک الکتریک

در بخش جلوی کابین بهبودهای قابل‌توجهی در سیستم اطلاعات سرگرمی صورت گرفته زیرا هم‌اکنون شاهد صفحه لمسی 10.25 اینچی هستیم. این صفحه لمسی از گرافیک خوب و پاسخ سریعی سود برده است.

هیوندای آیونیک الکتریک

مالکان خودروهای الکتریکی می‌دانند که ارتباط گوشی هوشمند بسیار مفید خواهد بود و به همین خاطر آیونیک نیز از تنظیمات بلولینک هیوندای سود برده است. این برنامه برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون بوده و به شما اجازه می‌دهد برخی پارامترها همچون باز و بسته بودن خودرو و شارژ باتری را بررسی کنید.

هیوندای آیونیک الکتریک

در مدل قبل از فیس لیفت باید چنین کارهایی را از داخل خودرو انجام می‌دادید اما هم‌اکنون می‌توانید از روی کاناپه آن را بررسی کنید. هیوندای قبلاً از این نظر پشت سر رقبا قرار داشت اما حالا به‌روز شده است.

هیوندای آیونیک از هیچ نظری بهترین خودروی کلاس خود نیست اما قطعاً جایگاه بهتری بین رقبا پیدا کرده است. این خودرو برای استفاده روزمره فضای داخلی خوبی داشته و از قیمت‌گذاری مناسبی نیز برخوردار است.

مشخصات هیوندای آیونیک الکتریک پریمیوم SE

  • قیمت: 32950 پوند (پس از اعمال مشوق‌های دولتی)
  • پیشرانه: تک واحد الکتریکی، باتری 38.3 کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: 134 اسب بخار/395 نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.7 ثانیه
  • شعاع حرکتی: 311 کیلومتر
منبع خبر: