یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

معرفی شورولت مونزا هیبریدی ملایم در چین

شورولت مونزا از زمان عرضه در مارس 2019 تاکنون به پرفروش‌ترین محصول این خودروساز در چین بدل شده و بیش از 140 هزار دستگاه از آن به دست مشتریان رسیده است.  

شورولت می‌خواهد همین روند را ادامه دهد و به همین خاطر اقدام به معرفی نسخه به‌روز شده سدان کامپکت مونزا کرده است. این خودرو هم‌اکنون به تکنولوژی هیبریدی ملایم مجهز شده است. شورولت همچنین پیشرانه 1.3 لیتری تنفس طبیعی را برای سدان ساب کامپکت اونیکس در نظر گرفته است.

شورولت مونزا هم‌اکنون با سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی متصل شده به پیشرانه 1 لیتری 125 اسبی یا 1.3 لیتری توربوی 163 اسبی در دسترس می‌باشد.

این سیستم از یک پیشرانه الکتریکی کوچک، باتری، ماژول مدیریت قدرت و واحد کنترل هیبرید تشکیل شده است. در آغاز کار یک پیشرانه 48 ولتی پیش از ورود پیشرانه بنزینی به مدار فعال می‌شود. در خلال شتاب گیری هر دو پیشرانه باهم کار می‌کنند و بنابراین حجم کاری پیشرانه درون‌سوز کم شده و مصرف سوخت و آلایندگی آن پایین می‌آید.

با کات آف شدن سوخت پیشرانه درون‌سوز در زمان کاهش سرعت، مصرف سوخت خودرو بیش از پیش بهبود می‌یابد. جنرال موتور می‌گوید مصرف سوخت متوسط مونزای مجهز به پیشرانه 1 لیتری هیبریدی ملایم 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر است. مونزا همچنین با پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی نیز در دسترس می‌باشد.

در کل 4 نسخه از این سدان با تکنولوژی هیبریدی ملایم در دسترس است که دو تای آن‌ها از نوع RS و دو نمونه دیگر از نوع ردلاین هستند. همه‌ی این مدل‌ها از سیستم اطلاعات سرگرمی مای لینک پلاس جدید و 100 گیگابایت سرویس داده رایگان آن استار در سال سود می‌برد. قیمت این خودرو نیز از معادل 15400 دلار شروع می‌شود.

شورولت و بازوی محلی آن یعنی جوینت ونچر سایک اقدام به ارتقای سدان کوچک‌تر اونیکس نیز کرده‌اند. این خودرو هم‌اکنون به پیشرانه 3 سیلندر 1.3 لیتری تنفس طبیعی با زمان‌بندی سوپاپ متغیر، گیربکس 5 سرعته دستی و… مجهز شده است. پیشرانه موردبحث قدرت 107 اسبی و گشتاور 130 نیوتون متری دارد.

این پیشرانه نیز مصرف سوخت متوسط 4.8 لیتری در هر صد کیلومتر داشته و جایگزینی ارزان‌تر برای پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری توربوی کنونی با قدرت 123 اسب بخار می‌باشد. اونیکس مجهز به پیشرانه 1.3 لیتری قیمت پایه حدود 11300 دلاری دارد.

منبع خبر: