یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

چراغ سبز روسیه به هیوندای برای خرید کارخانه جنرال موتورز

سرویس ضد انحصار روسیه به هیوندای برای خرید کارخانه جنرال موتورز در سنت پترزبورگ چراغ سبز نشان داد.سازمان ضد انحصار این کشور روز دوشنبه اعلام کرد درخواست احتمالی هیوندای برای خرید این کارخانه را تائید می‌کند.  

ماه پیش بود که زیرمجموعه روسی هیوندای تائید کرد گفت‌وگوهایی برای خرید این کارخانه صورت گرفته اما جزئیات بیشتری از آن منتشر نشده است.

کارخانه جنرال موتورز در سنت پترزبورگ ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال را دارد. این کارخانه در سال ۲۰۰۸ تأسیس اما در سال ۲۰۱۵ تعطیل شد که دلیل آن تصمیم جنرال موتورز برای کاهش عملیات تولید خود در برخی بازارها بوده است. سرمایه‌گذاری جنرال موتورز در این کارخانه بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار بوده و از جمله محصولات تولید شده در آن می‌توان به شورولت کروز، دومین نسل شورولت تریل بلیزر و اوپل آسترا اشاره کرد.

موضوع جالب اینکه هیوندای و کیا قبلاً کارخانه‌ای در سنت پترزبورگ با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه را داشته‌اند. این کارخانه اقدام به تولید شاسی‌بلند هیوندای کرتا و سولاریس و همچنین کیا ریو می‌کند. کره‌ای‌ها ظاهراً به دنبال خرید دومین کارخانه هستند تا کراس اوورهای بیشتر از جمله توسان را بسازند.

این خودروسازان کره‌ای سال پیش بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در روسیه به فروش رسانده که بیشتر از فروش غول خودرویی روسیه یعنی آوتوواز بوده است. نیمه اول امسال نیز فروش ترکیبی هیوندای و کیا به ۱۴۵۰۷۱ دستگاه رسیده است.

بازار خودروی روسیه تحت تأثیر شدید بحران کرونا قرار گرفته و فروش خودرو در آن کاهش یافته است. انجمن خودروسازان اروپا پیش‌بینی می‌کند فروش خودرو در روسیه طی سال جاری میلادی با افت ۲۴ درصدی به ۱.۳۴ میلیون دستگاه برسد.

منبع خبر: