یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

تبدیل آیونیک به زیربرند هیوندای برای محصولات تمام الکتریکی

هیوندای برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ از نام آیونیک برای خودرویی دوستدار محیط‌زیست استفاده کرد که در سه نسخهٔ هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی به بازار عرضه شد. حال این شرکت کره‌ای از تبدیل آیونیک به یک زیر برند جدید خبر داده که به خودروهای تمام الکتریکی اختصاص داده شده است.  

 هیوندای از طریق زیربرند آیونیک طی چهار سال آینده سه محصول اختصاصی جدید را معرفی خواهد کرد. به گفتهٔ هیوندای، این محصولات جدید ویژگی‌های کنونی خودروهای الکتریکی مثل شارژ فوق‌سریع و کابین جادار را با نوآوری‌های آینده در طراحی، تکنولوژی و خدمات ترکیب خواهند کرد.

سه مدلی که برای برند آیونیک در نظر گرفته شده‌اند، آیونیک ۵، ۶ و ۷ نام خواهند داشت. اولین مدلی که توسط این برند جدید معرفی خواهد شد، کراس‌اوور میان سایز آیونیک ۵ است که اوایل سال ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شود. این خودرو بر اساس کانسپت هیوندای ۴۵ EV ساخته می‌شود که در نمایشگاه فرانکفورت سال گذشته رونمایی شد. به گفتهٔ هیوندای، به‌منظور ایجاد یک زبان طراحی برای محصولات آیندهٔ آیونیک، طراحان از گذشته الهام گرفته و آن‌را با طرح پیکسلی پیشرو ترکیب کرده‌اند.

Hyundai 45 EV Concept

پس از آیونیک ۵، هیوندای در سال ۲۰۲۲ سدان آیونیک ۶ را معرفی خواهد کرد که این مدل بر اساس کانسپت Prophecy ساخته می‌شود که در ماه مارس امسال رونمایی شد. در اوایل سال ۲۰۲۴ هم یک شاسی‌بلند بزرگ با نام آیونیک ۷ معرفی خواهد شد. همهٔ محصولات آیونیک روی یک پلت‌فرم الکتریکی ماژولار جهانی (E-GMP) ساخته می‌شوند که از قابلیت شارژ سریع برخوردار است. به گفتهٔ هیوندای، این پلت‌فرم امکان تبدیل داخل خودرو به فضای زندگی هوشمند فراهم می‌کند.

Hyundai Prophecy Concept
 
منبع خبر: