شنبه, 8 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

 

انتشار تصاویری از مینی‌ون جدید هیوندای کاستو برای بازار چین

کاستو (Custo) نام جدیدترین محصولی است که هیوندای برای بازار چین تدارک دیده است. این خودرو از طریق جوینت ونچر پکن هیوندای در چین تولید خواهد شد. این جوینت ونچری بین هیوندای و بایک موتور است که از سال ۲۰۰۲ شروع به کار کرد.  

کاستو یک مینی‌ون هفت‌نفره است که به‌صورت شش‌نفره هم قابل خریداری خواهد بود و از ماه اکتبر در چین عرضه خواهد شد.تصاویری که از کاستو منتشر شده‌اند یک پروتوتایپ از آن‌را نشان می‌دهند که کثیفی‌هایی هم روی بدنهٔ آن به چشم می‌خورد. طراحی بیرونی این مینی‌ون کره‌ای منحصربه‌فرد و زیبا به نظر می‌رسد. در جلوی خودرو، جلوپنجرهٔ آشنای هیوندای به همراه چراغ‌هایی با فرم جذاب جلب‌توجه می‌کنند درحالی‌که رکاب‌های مشکی‌رنگ و روکشی مشکی‌رنگ در قسمت پایینی درها هم یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه پروفیل جانبی آن هستند.

ازجملهٔ دیگری ویژگی‌های نمای جانبی کاستو می‌توان به خطوط تیز روی درها و خطوطی دور دهانهٔ گلگیرها اشاره کرد درحالی‌که با دقت بیشتر می‌توان متوجه‌ تریم نقره‌ای روی دستگیرهٔ درها هم شد. در عقب خودرو طراحان هیوندای از چراغ‌های تیزی استفاده کرده‌اند که با یک نوار LED به هم متصل شده‌اند. به‌طورکلی، فرم بخش عقبی کاستو بسیار عمودی است و یک اسپویلر هم در انتهای سقف آن به چشم می‌خورد.

کاستو در داخل به‌وضوح در برخی قسمت‌ها با سوناتا ۲۰۲۰ اشتراک دارد. به‌عنوان‌مثال، در کابین این مینی‌ون همان غربیلک فرمان چهارپره و همان دکمه‌های انتخاب دندهٔ سوناتا به چشم می‌خورد. کاستو همچنین از صفحه آمپر دیجیتالی باریک و یک نمایشگر لمسی بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم برخوردار است. به گفتهٔ رسانه‌های چینی، این مینی‌ون صرفاً با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ عرضه خواهد شد که ۲۳۷ اسب بخار قدرت ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

منبع خبر: