شنبه, 8 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخیار گوناگون

 

شاسی بلند چینی اوشان X5 معرفی شد + تصاویر

بر کسی پوشیده نیست که خودروسازان چینی در سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده اند. شاسی بلند جدید “X5″، که توسط شرکت اوشان طراحی و تولید شده، مهر تأییدی بر این ادعا می زند. اوشان یک برند خودروسازی زیرمجموعه گروه خودروسازی «چانگان» است.  

«اوشان»، خودروساز چینی، به تازگی شاسی بلند جدیدی را معرفی کرده که از طراحی جذابی بهره می برد.

 

شاسی بلند چینی اوشان X5 معرفی شد

X5، شاسی بلند جدید این شرکت، برای اولین بار در نمایشگاه چنگدو در ماه جولای رونمایی شد. در قسمت جلو، چهره خودرو ما را به یاد طراحی «مازراتی لوانته» می اندازد. جلوپنجره شش گوش با پره های افقی زاویه دار و چراغ های LED باریک، ظاهر خودرو در قسمت جلو را تشکیل می دهند. از نمای کناری، دور گلگیرها زه های پلاستیکی به کار رفته تا اوشان X5 ظاهر جذاب و به روزتری به خود بگیرد.

شاسی بلند چینی اوشان X5 معرفی شد

 افزون بر این، در نمای کناری خطوط شکسته و کشیده ای دیده می شود. رینگ های تیره آلومینیومی چندپره نیز توجه را به خود جلب می کنند. در قسمت عقب طراحی مشابه با «تویوتا راوفور» را شاهد هستیم که شامل چراغ های LED کشیده، دو خروجی اگزوز چهارگوش کرومی، دیفیوزر و شیشه عقب حالت فست‌بک می شود.

کابین

شاسی بلند چینی اوشان X5 معرفی شد

در کابین اوشان X5، همانند اکثر شاسی بلندهای امروزی، از دو نمایشگر دیجیتالی برای سیستم سرگرمی و پشت آمپر دیجیتالی استفاده شده است. فرمان چندحالته، پوشش چرم دورنگ (قرمز و مشکی) صندلی ها، کنسول وسط، رودری ها، خروجی سیستم تهویه و تریم کرومی روی داشبورد از جمله ویژگی های کابین اوشان X5 هستند.

ویژگی های فنی اوشان X5

بنابر گزارش سایت “Car News China”، اوشان X5 با پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه می شود. انتقال قدرت در این خودرو توسط جعبه دنده ۷ سرعته خودکار به چرخ های جلو صورت می گیرد. تاکنون قیمت و تاریخ عرضه اوشان X5 در بازار چین مشخص نشده است.

 

منبع خبر: