جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

اخبار گوناگون

 

هیوندای تویوتا لندکروزر را به چالش می‌کشد

هیوندای مطمئناً جایگاه خود را در بخش کراس‌اوورها محکم کرده است. این سازندهٔ کره‌ای با ارائهٔ خودروهایی مثل پالیسید و یا حتی سانتافه ثابت کرده است که بدون قربانی کردن کیفیت سواری توانایی ساخت خودروهای سرسختی را دارد؛ اما بااین‌حال هیچ‌کدام از این شاسی‌بلندها روی یک شاسی نردبانی مقاوم قرار نگرفته‌اند و نمی‌توانند در دستهٔ اس‌یووی‌های واقعی قرار گیرند. حال اما به نظر می‌رسد هیوندای و شریکش یعنی کیا قصد دارند به این بخش هم وارد شوند.  

حال اما به نظر می‌رسد هیوندای و شریکش یعنی کیا قصد دارند به این بخش هم وارد شوند.

مدیرکل محصولات هیوندای استرالیا «اندرو تویتاهی» در مصاحبه با یک نشریهٔ استرالیایی گفته است که این شرکت می‌تواند تویوتا لندکروزر به‌عنوان یک اس‌یووی آفرودی نهایی را به چالش بکشد. به گفتهٔ وی، این اعتمادبه‌نفس ناشی از درخشش مدل‌های i30 N و iLoad در سگمنت‌های خودشان است. تویتاهی دراین‌باره می‌گوید:

من فکر می‌کنم آنچه که ما با مدل‌هایی مثل i30 N انجام داده‌ایم، در به چالش کشیدن گلف GTI و مگان RS بسیار موفق بوده است. همچنین، با ون iLoad هم خودروهایی مثل‌هایش را به چالش کشیدیم که بر این سگمنت سلطه داشتند؛ بنابراین ما در به چالش کشیدن تفکرهای سنتی بسیار خوب عمل کرده‌ایم و من فکر نمی‌کنم اگر بخواهیم اس‌یووی سرسخت و خشنی را هم به بازار عرضه کنیم مشکلی وجود داشته باشد

از سال گذشته شایعاتی مبنی بر ساخت یک پلت‌فرم نردبانی برای تولید یک پیکاپ قدرتمند و یک اس‌یووی آفرودی توسط هیوندای منتشر شده‌اند. قرار است این شاسی با کیا مشترک باشد اما تاکنون پیشرفتی در این زمینه ندیده‌ایم. البته این بدان معنا نیست که کره‌ای‌ها توان ساخت چنین خودروهایی را ندارند. علاوه بر این، گروه هیوندای قبلاً پیشرانه‌ای را هم برای این کار توسعه داده است. این یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل است که در سینهٔ جنسیس GV80 قرار گرفته است. این موتور با ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۵۸۸ نیوتن متر گشتاور آن‌قدر توانمند هست که بتواند رقبای ژاپنی را به چالش بکشد.

 
منبع خبر: