جمعه, 7 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

پر قدرت ، جذاب ومتفاوت!

 

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای توسان ۲۰۲۰

در بازاری که شاسی بلندها حرف اول را می‌زنند تولید محصولی متمایز توسط خودروسازان بسیار سخت شده است. البته اگر آن‌ها بخواهند ظاهر یک کانسپت وحشی را مستقیماً به مدلی تولیدی تزریق کنند کار دشواری پیش رو نخواهند داشت. لندروور چند سال پیش با معرفی رنجروور اووک این کار با موفقیت انجام داد و حالا نوبت به هیوندای و نسل جدید توسان رسیده است. این خودرو به شدت از کانسپت ویژن T رونمایی شده در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۹ الهام گرفته است.  

خیزهای تیز، قوس‌های چرخ مربعی و چراغ‌های جلوی خلاقانه باعث شده‌اند توسان یک خودروی کاملاً متمایز در خیابان‌ها باشد. نسل جدید توسان در حقیقت رقیبی واقعی برای اووک و دیگر محصولات لوکس بازار است. چه کسی چنین درباره هیوندای این‌گونه فکر می‌کرد؟!

هیوندای توسان 2020

اما آنچه این روزها از خودروسازان کره‌ای انتظار دارید استفاده از تکنولوژی‌های مدرن به ویژه در زمینه قوای محرکه الکتریکی شده است. جدیدترین نسل توسان با قوای محرکه هیبریدی ملایم و کامل و پلاگین هیبریدی در دسترس خواهد بود و این به موارد باید طیف گسترده‌ای از تجهیزات ارتباطی و ایمنی و لاکچری را اضافه کرد.

هیوندای توسان 2020

البته آنچه انتظارش را نداشتیم سواری بسیار خوب این خودروست، چیزی که درباره هیوندای امروزی شاخصه‌های قابل‌تأمل محسوب می‌شود. در این مرحله ما باید بگوییم نسخه اولیه و فرمان راست از توسان را تست کردیم اما کاملاً تحت تأثیر این کراس اوور کره‌ای قرار گرفتیم.

هیوندای توسان 2020

بیایید کار را با طراحی خودرو به ویژه چراغ‌های آن شروع کنیم. وقتی در آینه وسط خودروی خود توسان را نگاه کنید چراغ‌های محیطی پنهان را خواهید دید که در واقع دو دسته ۵ تایی از LED هایی هستند که در هر طرف خودرو بکار رفته‌اند و شبیه هیچ خودروی دیگری نیستند.

هیوندای توسان 2020

زمانی که خودرو خاموش شود چراغ‌ها با جلوپنجره ترکیب شده و کمی حالت پنهان به خود خواهند گرفت؛ اما زمانی که توسان روشن شود شاهد تأثیر برجسته این نورپردازی خواهید شد و چراغ‌های نزدیک‌تر به بخش پایینی سپر کار اصلی را در زمان تاریکی هوا انجام خواهند داد.

هیوندای توسان 2020

چراغ‌های پشتی نیز بسیار خاص هستند و یک نوار کامل در پهنای خودرو کشیده شده است. خیزهای روی بدنه و به ویژه طراحی قوس‌های چرخ کاملاً جدید هستند و باعث شده‌اند کل ظاهر توسان بسیار متفاوت از کار درآید.

هیوندای توسان 2020

داخل کابین نیز به هیچ عنوان ناامید نخواهید شد زیرا همان طرح مشابه بدنه به همراه تریم پلاستیک مشکی و خطوط کرومی دیده می‌شوند.

هیوندای توسان 2020

پشت آمپرهای ۱۰.۲۵ اینچی جزو نقاط برجسته کابین هستند و نمایشگر مرکزی با همان ابعاد نیز بالای کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع جا خوش کرده است. از جمله تجهیزات ارتباطی این خودرو می‌توان به اپل کارپلی و اندروید اتو و… اشاره کرد. خودروی تست شده نیز از سیستم صوتی ساخت کمپانی آمریکایی Krell سود برده بود.

هیوندای توسان 2020

بین صندلی‌های جلو یک جفت نگه‌دارنده فنجان و دکمه‌های گیربکس اتوماتیک و ترمز پارک و فضای محفظه‌ای بزرگ قرار گرفته است. اینجا هم طراحی سطح بالا و لوکسی را از هیوندای شاهد هستیم و متریال بکار رفته در کابین حس اشرافیت و کیفیت بالا را منتقل می‌کنند.

هیوندای توسان 2020

موقعیت رانندگی توسان برجسته بوده و فضای کابین نیز خوب است. محفظه بار ۶۱۶ لیتری مدل هیبریدی تست شده نیز کاملاً خوب بوده و در صورت تا شدن صندلی‌ها می‌تواند به ۱۷۹۵ لیتر برسد.

هیوندای توسان 2020

از میان مدل‌های گوناگون توسان، مدل ما تا زمان عرضه نسخه پلاگین هیبریدی فول ترین نسخه محسوب می‌شود. ما انتظار داریم این نسخه با پسوند اولتیمیت عرضه شود و قیمت حدود ۳۷ هزار پوند داشته باشد.

هیوندای توسان 2020

شاید این قیمت برای هیوندای کمی زیاد به نظر برسد اما شما در توسان جدید چیزهای بسیار زیادی به دست می‌آورید که این موضوع از نظر سیستم‌های دستیار راننده و ایمنی بسیار مهم است.

زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۶ لیتری اسمارت استریم جدید و واحد الکتریکی ۵۹ اسبی و باتری لیتیوم-یونی ۱.۴۹ کیلووات ساعتی قرار گرفته است. کل خروجی این سیستم به ۲۲۷ اسب بخار رسیده و سرعت قابل‌توجهی را به توسان ارزانی می‌دارد. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز قدرت تولیدی را به تمامی چرخ ها منتقل می‌کند هرچند مدل‌های تک دیفرانسیل و گیربکس دستی نیز در دسترس هستند.

هیوندای توسان 2020

توسان یک شاسی‌بلند است اما می‌توانید کمی هیجان را با آن تجربه کنید که این امر به لطف تیم توسعه هیوندای میسر شده زیرا آن‌ها چند باری نزدیک پیست نوربرگ رینگ شده‌اند و بله این خودرو در جهنم سبز تست شده است.

هیوندای توسان 2020

فرمان خودرو به‌طور خاص متمایز بوده و احساس و دقت مناسبی را در مقایسه با برخی رقبا ارائه می‌کند. همچنین تکان های کمی در بدنه وجود داشته و تغییر لاین رانندگی نیز به خوبی صورت می‌گیرد.

هیوندای توسان 2020

توسان جدید کاملاً مناسب توسعه نسخه داغ N بوده و اگرچه تصمیم نهایی هیوندای مشخص نیست اما واضح است که قبلاً کمی از DNA بخش N در توسان تزریق شده است.

هیوندای توسان جدید

این ویژگی‌ها تأثیر منفی روی راحتی خودرو نگذاشته‌اند. سواری توسان مخصوصاً با رینگ‌های ۱۹ اینچی خشک است اما قطعاً این موضوع ناراحت کننده‌ای نخواهد بود.

هیوندای توسان 2020

وقتی سیستم هیبریدی با حداکثر توان کار کند شتاب قابل‌توجهی وجود خواهد داشت و شتاب واقعی خودرو را بیشتر از زمان اعلامی هیوندای خواهید دانست. همچنین در صورت تخت گاز رفتن صدای اسپورتی از پیشرانه به گوش می‌رسد که حدس می‌زنیم این هم نشانه دیگری از حضور فعال تیم N در توسعه این خودرو می‌باشد.

هیوندای توسان 2020

البته اکثر اوقات فضای بسیار آرامی در کابین وجود داشته و گرافیک‌های روی پشت آمپر به شما می‌گویند که قوای محرکه در چه وضعیتی قرار دارد.

با توجه به راندمان مدل هیبریدی و همچنین طراحی برجسته و تجهیزات ارائه شده، قیمت بالاتر توسان جدید در مقایسه با برخی رقبا خیلی بد به نظر نمی‌رسد.

و آنچه هیوندای ارائه می‌کند در رقبا وجود ندارد و آن چیزی نیست جزو گارانتی ۵ ساله‌ای که در مقایسه با گارانتی ۳ ساله دیگران کاملاً جلب‌توجه می‌کند.

هیوندای توسان 2020

این هم یک مثال دیگر از پیشرفت فوق‌العاده‌ی هیوندای است. توسان تمامی چیزهای موردنیاز برای رقابت و پیروزی را دارد. ظاهر توسان عالی بوده و سواری آن بسیار خوب است. همچنین کیفیت کابین خوب بوده و پر از تجهیزات مدرن است. قیمت خودرو بالاست اما امیدواریم پیشنهادی اقساطی مناسبی برای آن در نظر گرفته شود که باعث می‌شود توسان به یکی از جدی‌ترین گزینه‌های این کلاس تبدیل گردد.

مشخصات هیوندای توسان اولتیمیت ۱.۶ TGDi 230PS Hybrid

  • قیمت: ۳۷ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری هیبریدی ملایم
  • قدرت/گشتاور: ۲۲۷ اسب بخار/۲۶۵ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۹۳ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع خبر: