شنبه, 8 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

خبرگوناگون

 

تصاویر مخفی از نسخه فیس لیفت خودرو چانگان CS35 منتشر شد

نسل اول چانگان CS35 را میتوان قدیمی‌ترین کراس‌اوور در سبد محصولات چانگان محسوب کرد. این خودرو که از سال ۲۰۱۲ در بازار چین حضور پیدا کرده، اما بااین وجود، هنوز هم فروش بالای خود را در نسل های جدید حفظ کرده است. اما میزان فروش بالا این خودرو و همچنین رقبا جدید CS35 در بازار چین، باعث شده که شرکت چانگان، تقریبا هرساله نمونه ارتقاء یافته CS35 را کرده و خواهد کرد.  

به تازگی تصاویری از نمونه فیس لیفت خودرو چانگان CS35 در فضای مجازی منتشر شده است.

اما به نظر می‌رسد چانگان، این‌بار خودرو CS35 را بالاتر از حد یک کراس اوور اقتصادی در نظر گرفته است. بطوریکه می‌توان سنسور رادارهای کروزکنترل هوشمند، حفظ فاصله و… را دید. همچنین در نمونه فول CS35 میتوان سامانه اتوپارک را نیز دید.

اما این فقط شرکت چانگان نیست که CS35 را ارتقاء داده؛ رقبا نیز بیکار نماندند. به همبن دلیل، رقابت در بخش کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت در چین بشدت افزایش یافته و بسیاری از خودروسازان چینی محصولات جدیدی را در این کلاس ارائه کرده‌اند که این موضوع نهایتاً سهم CS35 از بازار را کاهش خواهد داد. به همین دلیل، چانگان نسل جدید CS35 را توسعه داده و حالا اولین تصاویر رسمی آن‌را منتشر کرده است. با توجه به این تصاویر، نسل جدید CS35 خودروی زیبا و جذابی به نظر می‌رسد که کاملاً نسبت به نسل قبلی متحول شده است.

نمای عقبی CS35 جدید هم مانند دیگر قسمت‌ها، با چراغ‌های نسبتا کلفت متصل‌به‌هم، سر اگزوز مخفی، کمی نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده است. اما درکل، طراحی این نسخه، بسیار زیبا بوده و با مشاهده این خودرو، هیچ وقت به یاد یک کراس اوور اقتصادی نخواهید افتاد.

داخل نسل جدید CS35 نیز طبق جدیدترین اخبار، از زبان طراحی چانگان شکل گرفته و همانند طراحی خارجی خودرو بسیار زیبا است. گرچه که هنوز تصویر کاملی از کابین این کراس‌اوور جدید چینی منتشر نشده، اما تصاویر نسخه تستی منتشر شده است که در مقایسه با نسخه قبلی، بسیار زیباتر و هوشمندانه طراحی شده است.

ازجملهٔ ویژگی‌های قابل‌توجه کابین CS35 جدید در تیپ فول نیز می‌توان به غربیلک فرمان D شکل چندمنظوره، پوشش چرم ناپا برای صندلی‌ها و سقف پانوراما اشاره کرد. علاوه بر این، یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی هم در میانهٔ داشبورد تعبیه شده که جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی چانگان را ارائه می‌کند. اما بهتر است بدانید که احتمالا قرار است تا در نسخه جدید این خودرو، موتور 1.4 لیتری توربوشارژ که به گیربکس DCT متصل است، عرضه شود.

از امکانات احتمالی که در مدل تستی این خودرو دیده شده است، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقف پانورامیک
  • رادارهای کروزکنترل هوشمند، نقطه کور و بین خطوط
  • سامانه کنترل پایداری
  • صندلی برقی راننده و سرنشین به همراه گرمکن
  • ترمز دستی برقی و اتوهولد
  • تریم چرمی کابین
  • فرمان D تایپ
  • و…

اینطور که مشخص است برندهای خودرویی چینی، فقط صرف گفتن کلمه پیشرفت را در پیش نگرفته و عمل، اصل اساس کارهای این برندها است. امید است خودروسازان داخلی کشورمان نیز با تلاش بیشتر، به جایگاه بسیار بهتری نسبت به امروز رسیده و تنها زه یک خودرو، دغدغه خودروسازان و مردم نباشد.

منبع خبر: