پنجشنبه, 9 فروردین 1403
منو اصلی

 

نمایشگاه CES ۲۰۲۱؛

 

سیستم هشدار دهنده‌ای برای جلوگیری از جاماندن کودک در خودرو

از سال ۱۹۹۸تاکنون بیش از ۸۰۰ کودک در ایالات متحده به دلیل آنکه والدینشان فراموش کرده‌اند آنها را از خودرو خارج کنند، جان خود را از دست داده‌اند، حال استارتاپ ایتالیایی "Filo" یک سیستم هشدار دهنده کودک مبتنی بر بلوتوث با نام "تاتا" (Tata) ایجاد کرده است که برای جلوگیری از این حوادث ناگوار طراحی شده و در داخل یا روی صندلی ماشین قرار می‌گیرد.  

این سیستم روی تاتا پد که یک بالشتک متصل به بلوتوث است، قرار گرفته و سپس در زیر صندلی کودک تعبیه می‌شود و زمان نشستن کودک روی صندلی را تشخیص می‌دهد. اگر ارتباط حسگر موجود در پد یا بند در حالی که کودک هنوز در اتومبیل است با تلفن کاربر قطع شود، کاربران یک هشدار در تلفن هوشمند خود دریافت خواهند کرد که به آنها یادآوری می‌کند از ترک کودک خودداری کنند.

نکته خوب این است که کاربران تنها یک هشدار دریافت نخواهند کرد. اولین هشدار ارسال شده برای تلفن هوشمند کاربران سه دقیقه پس از قطع اتصال، ارسال خواهد شد و مورد دوم یک تماس تلفنی یک دقیقه بعد از آن است و هشدار نهایی نیز مجموعه‌ای از تماس‌ها با تلفن‌های اضطراری است که این شماره‌ها را والدین از طریق برنامه به آن اضافه کرده‌اند.

به افراد هشدار داده شده این امکان داده می‌شود تا موقعیت کودک را نیز ردیابی کنند. اگر تلفن و کودک هر دو در ماشین جا مانده باشند، سیستم تاتا همچنین می‌تواند هشدارها را به مخاطبین اضطراری شما ارسال کند. علاوه بر آن سیستم مذکور دارای ویژگی‌هایی برای بررسی عمر باتری تلفن و اتصال بلوتوث نیز است.

هر دو دستگاه به گونه‌ای طراحی شده اند که به راحتی تمیز می‌شوند و با طیف گسترده‌ای از صندلی‌های ماشین کار می‌کنند. اگرچه سیستم یاد شده هنوز به طور گسترده در دسترس نیست، اما  شرکت Filo در حال حاضر بیش از یک میلیون عدد از این دستگاه  را در ایتالیا فروخته است و امیدوار است که به زودی فروش این محصول در در ایالات متحده را نیز آغاز کند.

 

عصر خودرو

 

 

منبع خبر: