شنبه, 8 اردیبهشت 1403
منو اصلی

 

برگزیده‌ها و اخبارگوناگون

 

چری تیگو8 پلاس به عنوان بزرگترین محصول شرکت چری، وارد ایران شد

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید یک دستگاه خودرو چری تیگو8 پلاس، به همراه سایر محصولات شرکت چری در ایران، به مرکز ISQI مراجعه کرده و در صف گرفتن استانداردهای لازم است. وجود این خودرو در مرکز سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، بدین معناست که حضور و مونتاژ چری تیگو8 پلاس در ایران قطعی شده است. اما باتوجه به عدم دسترسی رسمی به این خودرو، هنوز مشخص نیست که نسخه جدید تیگو8، با چه مشخصات و امکاناتی در ایران مونتاژ خواهد شد.  

معرفی

این نسخه از چری، تنها پس از دو سال از عرضه رسمی نسخه اولیه چری تیگو 8، معرفی و تولید شده است. این بدان معناست که سرعت پیشرفت صنعت خودروسازی چین مانند صاعقه ای درحال رشد است.

اما جدا از مسائل مذکور، به چری تیگو 8 پلاس بپردازیم. طراحی این خودرو نسبت به گذشته اسپرت‌تر و جذاب‌تر شده است. البته در نمای جلو این نسخه، شاهد تغییر سپر و به خصوص جلوپنجره هستیم. این نوع طراحی چندی است که تبدیل به امضا شرکت چری شده و پیش تر نیز در نسل جدید TIGGO7 و TIGGO 5x بکار برده شده بود.

با توجه به تصاویر مشخص است که در نمای بیرون، چراغ های جلو و عقب، جلو پنجره، دی لایت و خطوط طراحی کاپوت نسبت به گذشته تغییر کرده است. همچنین باتوجه به این که تیگو8، پرچمدار و گران‌ترین خودرو چری است، شاهد تغییر کابین و جایگزینی کابینی مشابه با اکسید VX در این خودرو هستیم. با توجه به این جایگزینی، تغییراتی مانند اضافه شدن دنده پشت فرمان، افزایش اندازه مانیتور و اتصال به آمپر خودرو را به خود دیده و همچنین در نمونه‌های فول شاهد افزوده شدن حالت اتوپایلوت و GPS واقعیت افزوده هستیم.

در نمای عقب دیگر مانند قبل، چراغ‌ها به هم متصل نیستند و طراحی خروجی اگزوز و دیفیوزر نیز تغییر کرده است. طراحی گرافیک چراغ ها نیز نسبت به گذشته زیباتر شده و حالت شعله آتش نما را در خود دارد. باتوجه به اعلام چری، این خودرو در تیپ‌های مختلف و امکانات مختلف به بازار چین عرضه خواهد شد، که در این تیپ‌ها، چهار نوع رینگ برای این خودروها پیش بینی شده است. همچنین باتوجه به اعلام چری همچنان تیگو8، در نمونه‌های 7نفره و 5 نفره عرضه خواهد شد.

البته بهتر است بدانید که تیگو8 پلاس در مقایسه با تیگو ۸ استاندارد، طول بدنه به میزان ۲۲ میلی متر افزایش یافته و اکنون به ۴۷۲۲ میلی متر رسیده است. بقیه ابعاد شامل عرض ۱۸۶۰ میلی متر، ارتفاع ۱۷۴۵ میلی متر و ویل بیس ۲۷۱۰ میلی متری بدون تغییر باقی مانده است.

چری تیگو 8 نیز در نسل جدید مانند قبل، دارای موتور 1600 سی سی توربوشارژ است که از نوع GDI است و در برخی بازارهای جهانی از جمله در چین، متصل به گیربکس 7 سرعته DCT است. این موتور توانایی تولید 197 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور را دارد. همچنین موتور 1497 سی سی توربوشارژ هم بر روی این خودرو نصب خواهد شد که به مراتب قدرت موتوری کمتری نسبت به موتور 1600 سی سی توربوشارژ تولید می‌کند. این موتور قادر است تا با اتصال به گیربکس 6 سرعته DCT، قدرتی معادل 147 اسب بخار و 210 نیوتن متر، گشتاور را تولید کند. البته در آپدیت‌های جدید، این موتور توانایی تولید 156 اسب بخار، قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد.

امکانات این خودرو در نسل جدید به شرح ذیل است:
– دوربین 360 درجه
– صندلی‌های جلو برقی
– سوییچ خودرو به صورت ساعت هوشمند
– دارای شش ایربگ
– کنترل پایداری
– سیستم تهویه سه گانه
– باز و بسته کردن و تنظیم آینه ها جانبی به صورت برقی و متصل به گرمکن
– سیستم کنترل فشار باد تایرها
– دارای سامانه اتوپارک
– دارای سیستم HDC
– کروز کنترل هوشمند
– دارای رادار‌های نقطه کور، بین خطوط، تابلوخوان و …

 

البته مدیران خودرو باتوجه به سابقه ای که در مونتاژ محصولات چری دارد، اثبات کرده که در اکثر اوقات خودروهای چری را با حذف امکانات و قیمتی دو برابر وارد ایران می‌کند. در چری تیگو 8 پلاس نیز احتمالا همین موضوع صدق کرده و احتمال دارد تا ما شاهد حذف امکاناتی چون کروزکنترل هوشمند، رادارهای تابلوخوان، سامانه اتوپایلوت و… باشیم.

منبع خبر: