- صفحه اصلی
- درباره ما
- شرکتهای مجموعه
- کرمان موتور
- خودروسازان بم
- آرمان موتور ارگ
- خدمات و تجارت بم خودرو
- عمران ارگ
- نگین بم
- مجموعه های خودرو مهر
- قوای محرکه کرمان خودرو
- توسعه و عمران ارگ
- سازمان مناطق گردشگری جهان
- کادک
- گروه اقتصادی کرمان خودرو
- کارگزاری کارآمد
- آرمان الکتریک
- خدمات بین المللی کرمان خودرو(K.VIS)
- شرکت واسپاری کرمان موتور
- شرکت تجارت بین المللی و پشتیبانی کرمان خودرو (KTL)
- اخبار
- ارتباط با ما
- آلبوم تصاویر
- خبرنامه الکترونیک
- سایر خدمات کرمان خودرو
معرفی خانوادهٔ فیسلیفت هیوندای کُنا مدل ۲۰۲۲ برای بازار آمریکا
حجم تغییرات در داخل خودرو کمتر است اما بااینحال در اینجا هم کُنا به نمایشگر هشت اینچی بزرگتر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم مجهز شده است. برای این کراساوور کرهای صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی جدید و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری GPS هم قابل سفارش است. خریداران کُنا مدل ۲۰۲۲ همچنین از کنسول مرکزی بازطراحی شده، تریم آلومینیومی مصنوعی و نورپردازی در نگهدارندههای لیوان هم برخوردار خواهند شد. علاوه بر این، مهندسین هیوندای تلاش کردهاند تا با استفاده از شیشهٔ جلوی آکوستیک و عایقهای بیشتر، لرزش و صدای داخل کابین را به حداقل برسانند.
کُنا همچنان با همان سیستمهای کمکرانندهٔ قبلی به بازار عرضه میشود اما حالا برای مدل ۲۰۲۲ سیستم دستیار رانندگی بزرگراه هم به آنها اضافه شده است. این سیستم خودرو را در خط خود و در فاصلهای مشخص با خودروهای جلویی حفظ میکند و میتواند سرعت خودرو را متناسب با محدودیتهای بزرگراه تنظیم کند. هرچند فاصلهٔ محوری کُنا تغییر نکرده و همچنان ۲,۶۰۱ میلیمتر است اما طول آن ۵۱ میلیمتر بیشتر شده و از آن مهمتر، فضای پای سرنشینان عقب با ۱۵ میلیمتر افزایش به ۸۹۴ میلیمتر رسیده است.
کُنا مدل ۲۰۲۲ در نسخهٔ پایه با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی در ایالاتمتحده عرضه میشود که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور توسط گیربکس هوشمند IVT هیوندای (این گیربکس هیوندای نسخهای از همان گیربکس CVT است که در آن تسمهٔ معمولی با زنجیر جایگزین شده است) صورت میگیرد و برای آن سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است.
اضافه شدن نسخهٔ N Line به خانوادهٔ کُنا
یکی دیگر از تغییرات کُنا، اضافه شدن نسخهٔ اسپرت N Line به خانوادهٔ آن برای مدل ۲۰۲۲ است. این نسخه از دماغهای اسپرتتر با ورودیهای هوای بزرگتر و جلوپنجرهٔ منحصربهفرد به همراه یک اسپویلر کوچک بجای صفحه محافظ روی سپر برخوردار است. دیگر ویژگیهای کُنا N Line هم شامل روکشهای جانبی همرنگ بدنه، رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی و نمای عقبی تهاجمیتر با دیفیوزر و دو سر اگزوز میشود. تغییرات داخلی این نسخه اما جزئی بوده و صرفاً شامل تودوزی مشکیرنگ با دوخت قرمز، پدالهای آلیاژی و نشان N روی صندلیها، غربیلک فرمان و شیفتر دنده میشود.
کُنا N Line به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال قدرت این موتور هم یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده که وعدهٔ راندمانی فوقالعاده و همینطور تعویض دندههای سریع و بیوقفه را داده است.
کُنا الکتریکی با بُرد ۴۱۵ کیلومتر
کسانی که خواهان نسخهای سازگاربامحیطزیست هستند میتوانند کُنا الکتریکی مدل ۲۰۲۲ را انتخاب کنند. این نسخه در ظاهر از همان بهروزرسانیهای نسخههای بنزینی سود میبرد اما جلوپنجرهٔ تزئینی قبلی آن حالا حذف شده تا خودرو نمای سادهتری داشته باشد. کُنا الکتریکی به یک پکیج باطری ۶۴ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی مجهز است که یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۵ نیوتن متر گشتاور را تغذیه میکند. به لطف این باطریها، کراساوور الکتریکی هیوندای با هر بار شارژ میتواند تا ۴۱۵ کیلومتر را طی کند.
کُنا الکتریکی به سیستم شارژ سطح دو مجهز است که امکان شارژ با ظرفیت ۷.۲ کیلووات را فراهم میکند. این شارژر از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد باطریها را ظرف ۹ ساعت و ۱۵ دقیقه شارژ میکند. البته خوشبختانه با استفاده از شارژرهای سریع DC میتوان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطریها را ظرف ۴۷ دقیقه شارژ کرد. هیوندای فعلاً قیمتگذاری خانوادهٔ کُنا مدل ۲۰۲۲ را اعلام نکرده است.
حجم تغییرات در داخل خودرو کمتر است اما بااینحال در اینجا هم کُنا به نمایشگر هشت اینچی بزرگتر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم مجهز شده است. برای این کراساوور کرهای صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی جدید و نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری GPS هم قابل سفارش است. خریداران کُنا مدل ۲۰۲۲ همچنین از کنسول مرکزی بازطراحی شده، تریم آلومینیومی مصنوعی و نورپردازی در نگهدارندههای لیوان هم برخوردار خواهند شد. علاوه بر این، مهندسین هیوندای تلاش کردهاند تا با استفاده از شیشهٔ جلوی آکوستیک و عایقهای بیشتر، لرزش و صدای داخل کابین را به حداقل برسانند.
کُنا همچنان با همان سیستمهای کمکرانندهٔ قبلی به بازار عرضه میشود اما حالا برای مدل ۲۰۲۲ سیستم دستیار رانندگی بزرگراه هم به آنها اضافه شده است. این سیستم خودرو را در خط خود و در فاصلهای مشخص با خودروهای جلویی حفظ میکند و میتواند سرعت خودرو را متناسب با محدودیتهای بزرگراه تنظیم کند. هرچند فاصلهٔ محوری کُنا تغییر نکرده و همچنان ۲,۶۰۱ میلیمتر است اما طول آن ۵۱ میلیمتر بیشتر شده و از آن مهمتر، فضای پای سرنشینان عقب با ۱۵ میلیمتر افزایش به ۸۹۴ میلیمتر رسیده است.
کُنا مدل ۲۰۲۲ در نسخهٔ پایه با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی در ایالاتمتحده عرضه میشود که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور توسط گیربکس هوشمند IVT هیوندای (این گیربکس هیوندای نسخهای از همان گیربکس CVT است که در آن تسمهٔ معمولی با زنجیر جایگزین شده است) صورت میگیرد و برای آن سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است.
اضافه شدن نسخهٔ N Line به خانوادهٔ کُنا
یکی دیگر از تغییرات کُنا، اضافه شدن نسخهٔ اسپرت N Line به خانوادهٔ آن برای مدل ۲۰۲۲ است. این نسخه از دماغهای اسپرتتر با ورودیهای هوای بزرگتر و جلوپنجرهٔ منحصربهفرد به همراه یک اسپویلر کوچک بجای صفحه محافظ روی سپر برخوردار است. دیگر ویژگیهای کُنا N Line هم شامل روکشهای جانبی همرنگ بدنه، رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی و نمای عقبی تهاجمیتر با دیفیوزر و دو سر اگزوز میشود. تغییرات داخلی این نسخه اما جزئی بوده و صرفاً شامل تودوزی مشکیرنگ با دوخت قرمز، پدالهای آلیاژی و نشان N روی صندلیها، غربیلک فرمان و شیفتر دنده میشود.
کُنا N Line به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال قدرت این موتور هم یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده که وعدهٔ راندمانی فوقالعاده و همینطور تعویض دندههای سریع و بیوقفه را داده است.
کُنا الکتریکی با بُرد ۴۱۵ کیلومتر
کسانی که خواهان نسخهای سازگاربامحیطزیست هستند میتوانند کُنا الکتریکی مدل ۲۰۲۲ را انتخاب کنند. این نسخه در ظاهر از همان بهروزرسانیهای نسخههای بنزینی سود میبرد اما جلوپنجرهٔ تزئینی قبلی آن حالا حذف شده تا خودرو نمای سادهتری داشته باشد. کُنا الکتریکی به یک پکیج باطری ۶۴ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی مجهز است که یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۵ نیوتن متر گشتاور را تغذیه میکند. به لطف این باطریها، کراساوور الکتریکی هیوندای با هر بار شارژ میتواند تا ۴۱۵ کیلومتر را طی کند.
کُنا الکتریکی به سیستم شارژ سطح دو مجهز است که امکان شارژ با ظرفیت ۷.۲ کیلووات را فراهم میکند. این شارژر از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد باطریها را ظرف ۹ ساعت و ۱۵ دقیقه شارژ میکند. البته خوشبختانه با استفاده از شارژرهای سریع DC میتوان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطریها را ظرف ۴۷ دقیقه شارژ کرد. هیوندای فعلاً قیمتگذاری خانوادهٔ کُنا مدل ۲۰۲۲ را اعلام نکرده است.
پست الکترونیکی: info@kaic.ir
کیلومتر 16 جاده مخصوص کرج، بلوار کرمان خودرو، بلوار نخل، ساختمان اداری صدف
کدپستی : 8916833567
به گروه صنایع خودرو سازی کرمان می باشد. طراحی و اجرا: شرکت توسعه پردازش جام جم Powered by DCMS 3.2